Eesti Meremuuseumi kogud, teadmised ja kompetents on avatud kõigile huvilistele: näiteks kogenud akadeemilistele uurijatele, populaarteadusliku suunitlusega koduloouurijatele, aga ka üldhariduskoolide õpilastele ja üliõpilastele, kes alles alustavad oma teekonda teaduses.
Meremuuseumi töötajad konsulteerivad ja vajadusel nõustavad oma valdkonna teemadel uurimistööde kirjutajaid. Muuseumil on pakkuda laialdasi ja põnevaid teemasid, mis nõuavad süvenemist ja pingutust (mh üsna suure hulga kirjanduse läbitöötamist). Õppuril tasub seega arvestada, et tegemist on tavapärasest väljakutsuvama, aga tõenäoliselt ka põnevama võimalusega oma uurimistööga edukalt sadamasse purjetada.
Selleks, et koostöö kulgeks sujuvalt, palume tutvuda uurimistöö hea tavaga Eesti Meremuuseumis:
Soovituslik lisalugemine
Ajaloo uurimisest:
- Karjahärm, Toomas. (2010). Oleviku minevikud. Ajaloolase käsiraamat, Tallinn: Argo 2010.
- Kamp, Jeanette; Legene, Susan; van Rossum, Matthias & Rümke, Sebas. (2018). Writing History! A Companion for Historians, Amsterdam University Press.
- Tamm, Marek. (2007). Kuidas kirjutatakse ajalugu? Intervjuuraamat, Tallinn: Varrak
Muuseumihariduse uurimisest:
- Cresswell, John W. (2012). Educational Research: Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research 4th Edition
- Lagerspetz, Mikko. (2017). Ühiskonna uurimise meetodid. Sissejuhatus ja väljajuhatus. Tallinna Ülikooli kirjastus.
- Laherand, Meri-Liis. (2008). Kvalitatiivne uurimisviis.
- Löfstrom, Erika. (2011). Tegevusuuringu käsiraamat.
- Timoštšuk, I., Uppin, H., & Näkk, A.-M. (2020). Kogemusõpe avatud õppekeskkonnas. (Inge; Timoštšuk, Ed.). Eesti Teadusagentuur.
Eesti Meremuuseumist:
- Eesti Meremuuseumi kogudest
- Meremuuseumi publikatsioonid
- Meremuuseumi koguhoidjate kogude kirjelduse ja teadurite uurimisvaldkonnad
- Merendusvaldkonnaga seotud uurimistööde konkursist
- Vali infoga kursis olemiseks sobiv uudiskiri