Tere tulemast Eesti Meremuuseumi Lennusadama jahisadamasse!

59°27.2’ N 24°44.1’ E
+372 502 2877
VHF 74

Uudised

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons
Cover for Lennusadama jahisadam/ Seaplane Harbour marina
1,384

Ei pidanudki kaua ootama. Esimene reisikiri jõudis kohale 📨⛵️

Hallo meine Freunden und Bekannte, jetzt bekommst du meine Reisebriefe!

Just nii saksakeelselt need paar päeva möödunud ongi. Nimelt laupäeva hommikul, varastel tundidel, sai võetud teekond ette Turu(Turku) poole, kuhu me ka täis bussikoguse purjeõppuritega pärastlõunal saabusime.

Ilm oli lämbe ja äikesehõnguline. Turusse jõudes oli tarvis sadama alalt leida üles meie koduke – Roald Amundsen. Raketiteadus see ei olnud, kuna sedavõrd pirakat purjelaeva juba kahe silma vahele ei jäta.

Übersõbralik meeskond võttis meid vastu – meeskonnaliige Lotta tegi väikse tuuri laeva sisemuses, tehti selgeks põhireeglid ja sai kindlaks määratud ka kellaajalised vahetused ehk mis kell keegi peab tekil valves oma vahetusega olema. Mina valisin 8-12 vahetuse ehk see kehtis nii hommiku kui õhtu puhul. Kokku meid on laevas pisut üle 40 ja kuna tegemist on Saksa laevaga siis igasugune saksa keele oskus tuleb kasuks. Olles ise 11 aastat seda keelt õppinud, siis kinnitan et see reis on ideaalne keelekümbluslaager. Eestlasi on purjeõppurite seas minule lisaks veel neli.

Ühe öö veetsime Turus, kuid juba pühapäeval lasime otsad lahti ja seilamine võis alata. Teekonnal oma esimese ankurduspunktini õppisime käsitlema erinevaid otsi, sai ronida masti, mina oma kõrguse hirmus jõudsin vaid poolele teele masti. Samuti lisaks tekitöödele oli tarvis koristada igapäevaselt duširuumid, vetsud ja käiguteed. Laev suur ja teha oli ning on palju.

Õhtuks ankurdusime Soome saarestikus ja nautisime õhtut. Võimalus oli ujuda ja dingiga külastada lähedal olevat saart Seilit, mida ma ka tegin. Väike põhjamaine paradiis armsate punaste majakestega, aas lehmadegega ja idülliline õhtusöök kohalikus restoranis. Kas on paremat tahta?
Hetkel tuult on kahjuks visalt ning täispurjedes seilata ei saa, hetkel mootoripõrinal Marienhami poole.

Seniks aga auf wiedersehen!

Katariina

#lennusadam #eestimeremuuseum #lennusadamajahisadam #meremuuseum #thetallshipsraces #elamused #reisikirjumaaltjamerelt #roaldamundsen

Paks Margareeta – Eesti Meremuuseum

Comment on Facebook

Danke schön für die interessanten Nachrichten!

Nii lahe! Kuid hoiame ilusat eesti merekeelt – mitte dingi (ingliskeelse dinghy toorlaen), vaid julla (abipaat). Ja Ahvenamaa pealinn on Mariehamn (ilma n-ita keskel) või siis soomepäraselt Maarianhamina (seal on küll n keskel sees). Vabandust selle väikese keelenatsluse pärast. 😃 Ikka ilusat seilamist ja äkki kohtume – ma ka oma laevukesega siinkandis. 🙂

Roald Amundsen Mariehamnis

Tänasel päeval on paslik jagada Serenada postitust 🤫
Uskumatu, et juba kaks aastat on sellest möödas, kui nad meie sadamas otsad lahti andsid ning maailma avastama läksid 🥹
Aga nüüd vut-vut nende endi emotsioone lugema 👇

#lennusadam #eestimeremuuseum #lennusadamajahisadam #meremuuseum #Serenada #purjetamine #ümberpallirei #reisümbermaaker

Paks Margareeta – Eesti MeremuuseumTäna, kaks aastat tagasi, päästsime lahti Serenada kaiotsad Lennusadamas. Pagas sai pardale, purjed heisatud ning vöör koitu pööratud. Ahtris silmapiiri sisse jäi viimne kodutorni tipp ja nii algaski me retk. Esialgu oli küll kihk jõuda Gotlandile, aga nüüd paarkümmend tuhat meremiili hiljem jõuame kohe, kohe hoopis Indoneesiasse. Jah, julgesime unistada pallitiirust, aga sisimas polnud tegelikult aimugi kas ja kuhumaani jõuame. Mõistsime aga üsna kiirelt, et kõik meil (t)uus on ees, nii vihmas, tuules kui ka päikselõõsa sees. Tänaseks oleme ületanud kaks ookeani, ka selle merekera suurima – Vaikse ookeani. Noil laius pärani avarus me ees, ükskõik – kas laetud rajust see – me unistused ja riskid ikka ühised, ka lainte keeristes.

Paslik ongi vist kõigepealt tänada teineteist, sest me ihu, hing ja meel sellel teel kuuluvad vaid teineteisele. Naljakas on mõelda, et oleme teineteisest “eraldi”, vaid öövahtides kui üks magab. Väga, väga suur väljakutse, kui mitte võimatu, on alustada mõnda lauset sõnadega: “Kallis, tead mis mul täna juhtus…!?”

Oleme aru saanud, et sellist suurt ampsu on üksi väga raske hammustada, seega…

Tahaksine tänada kõiki madruseid, kes meie teekonda aegajalt vürtsitanud on kodumaiste uudiste või uute anekdootidega. Vōi kinkinud meile undetunde ja lihtsustanud paadielu, haarates mõnest soodijupist või valmistades gurmaanroogasid meie kambüüsis.

Siis otseloomulikult meie peresid, kes meid vankumatult toetanud on ning kes on kahtlemata meie suurimad fännid ning trackeri pidevad “refreshijad”.

Siis kindlasti meie sõpru, kes viitsivad erinevates ajatsoonides mitmetunniseid videokõnesid ajatada ning lausa virtuaalsetel sünnipäevadel osaleda.

Siis kõiki meie suuremaid või väiksemaid fänne ja toetajaid, kes meile ikka ja jälle kaasa elavad ning keda oleme kasvõi natuke rohkem inspireerinud olema näoga mere ja oma unistuste poole.

Ja meie suurim, meie vankumatuim tänu läheb Serenadale. Tänu temale on meil üks turvaline pidepunkt sellel seiklusel, mis ei ole pidevas muutumises. Meie urg, kuhu pugeda kui torm trotsib või emotsioonide ämber ajab lootusetult üle ääre.

Tänasel päeval on paslik jagada Serenada postitust 🤫
Aga nüüd vut-vut nende endi emotsioone lugema 👇

#lennusadam #eestimeremuuseum #lennusadamajahisadam #meremuuseum #serenada #purjetamine #ümberpallireis #reisümbermaakera

Paks Margareeta - Eesti Meremuuseum

The Tall Ships Races Tallinn 2024 sai pühapäeval võimsa lõppakordi mereparaadi näol, kus lisaks TSRi laevastikule võtsid osa ka Muhu väina regatt alused ja kõrvalsadamate hobipurjetajad.
Meie sadam on tänaseks tavapärasesse töörütmi loksunud, kuid meenutuseks jagame Teiega väikest galeriid meie "sipelgapesast"

Fotod 📸: Eneli Maisa

#lennusadam #eestimeremuuseum #lennusadamajahisadam #meremuuseum #TheTallShipsRaces #tallinnajahtklubi #tallinnrace #merepäevad #vigursõit #paadimees #merelonmõnus #mälestused

Paks Margareeta – Eesti Meremuuseum

Comment on Facebook

Eneli Maisa 😎

Load more

Meie veebilehe kasutamise jätkamisega nõustute veebilehe põhifunktsioonide toimimiseks ja kasutaja eelistuste salvestamiseks vajalike küpsiste kasutamisega.

Salvesta Lisainfo
This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.