Teksti suurus

Reavahe kõrgus

Kontrastsus

Muud valikud

Uudiskirja ikoon
Liitu uudiskirjaga

    Kuidas on seotud koolide asukoht ja muuseumitundide külastamise sagedus?

    2022. kevadel kaitses TLÜ HaridusteadusteInstituudis magistritöö Hilda-Maria Klettenberg, kes uuris Eesti Meremuuseumi haridustöö andmetele tuginedes just seda. Selgus, et:

    👇kuigi kaugema kandi õpetajatel kulub õppekäikude korraldamisele rohkem aega ja raha, sõltub nende valmisolek õppekäigule minna ikkagi pigem isiklikest veendumustest ja kollektiivi toest;

    👇hoolimata erinevatest üleriigilistest projektivoorudest ja KOV rahastustest, olid intervjueeritud õpetajate jaoks peamiseks rahastusallikaks ikkagi lapsevanemad. See tähendab, et tõmbekeskustes ja nendest kaugemal asuvate koolide õpilased on küllaltki ebavõrdses olukorras;

    👇ehkki Tallinna õpilasi käib meremuuseumis enim (Tallinnas ja Harjumaal ongi Eesti mõistes kõige rohkem õpilasi!), võivad suhtarvude poolest esile tõusta hoopis teised paigad. Hilda-Maria: “kõige üllatavam oli ilmselt see, et 1000 õpilase kohta ei olnudki kõikidel õppeaastatel muuseumitundide külastuste sagedus kõige suurem Harjumaal. Õppeaastal 2016/2017 saavutasid Järva- ja Jõgevamaa suuremad tulemused.”

    Mida Hilda-Maria meremuuseumile soovitab? “Ma tõin ühe ettepanekuna oma töös välja n-ö muuseumide hajutamise, sh muuseumidevahelise koostöö. Meremuuseum võiks pakkuda oma muuseumitunde ka teistes  (keskustest kaugemates) muuseumides, et võimalikult paljude õpilasteni jõuda. Samuti võiks Meremuuseum korraldada kaugematele koolidele õppepäevasid ja võtta sealjuures arvesse õpetajate soove jm.”

    Hilda-Maria magistritöö juhendaja oli meremuuseumi haridustöötaja ja TLÜ nooremteadur Helene Uppin: “Hilda-Maria uuris lähemalt meie viimaste aastate külastajanumbreid ning intervjueeris 14 õpetajat, kes on osalenud oma õpilastega meie muuseumitundides. Leidis kinnitust, et muuseumite rolli õpetaja toetamisel juba enne õppekäike ei peaks alahindama – olgu selleks siis sisulised koolitused või lihtsalt individuaalne suhtlus. Eriti kui õpetajad tulevad kaugemalt ja panustavad terve koolipäeva selleks, et õpilastele paari tundi kultuurielamusi võimaldada. Teada ju on, et isegi ühekordne muuseumikülastus võib õpilasi nii koolitöös kui ka karjäärivalikutes innustada – eriti kui tegemist on hästi ettevalmistatud külastusega! “

    Töö teostamisel oli oluline roll ka meie kliendihalduril Ly Agasillal – suur aitäh! 

    📣 Eesti Meremuuseumi töötajad on juhendanud ja konsulteerinud uurimistöid juba mitu aastat. Loe lähemalt siit: https://meremuuseum.ee/uurimistoo-meremuuseumiga/ 

    (Fotol on Hilda-Maria Vatikani muuseumis)