Teksti suurus

Reavahe kõrgus

Kontrastsus

Muud valikud

Uudiskirja ikoon
Liitu uudiskirjaga

Värav linna ja sadama vahel

Kestus: kuni 90 min

Sihtgrupp: eelkool ja I-IV kooliaste

Programmi käigus tutvutakse Paksu Margareeta värvika ajalooga ning uuritakse, kuidas on Tallinna ajalugu seotud merega. Ligi 500-aastase suurtükitorni ajaloo kaudu saame teada, kuidas kaubandus, sadam ja linn on üheskoos kasvanud ning arenenud. Lisaks käsitletakse programmi käigus ka muuseumi tööd ja põhiülesandeid, tõmmatakse kätte valged kindad ning uuritakse mõne museaali lugu lähemalt.

Ühisosad õppekavaga:

Ajaloo uurimismeetodid (mh. olulised mõisted: museaal, muuseum, eksponaat); info hankimine, allikakriitilisus; läbiv teema „kultuuriline identiteet“ (kuidas on kujunenud tallinlase kuvand, Tallinna areng), kodukoha ajalugu; karjääriõppe seisukohalt erinevate muuseumitöötajate töö sisu.

 

Programmi ülesehitus ja ülesanded sõltuvad vanuseastmest.

Eelkool ja põhikooli I aste:

  • Õpilane toob ajaloost näiteid Paksu Margareeta erinevate ülesannete kohta (MIS TORN SEE ON?)
  • selgitab, miks Paksul Margareetal on nii paksud müürid;
  • teab, et Paks Margareeta on osa linnamüürist, algselt kaitserajatis, hiljem vangla.
  • Õpilane selgitab, kuidas Tallinn tekkis ja kuidas ta arenenud on (MIKS SEE TORN SIIN ON?)
  • teab, et Tallinn on juba vana sadamakoht, kus oli hea randuda;
  • toob näiteid sellest, kuidas Tallinn on viimase 1000 aasta jooksul muutunud.
  • Õpilane teab, mis tööd teevad muuseumid (MIS SIIN TORNIS PRAEGU ON?)
  • selgitab, miks museaale katsutakse valgete kinnastega.

 

Põhikooli II aste:

  • Õpilane toob ajaloost näiteid Paksu Margareeta erinevate ülesannete kohta (MIS TORN SEE ON?)
  • teab, et Paks Margareeta on osa linnamüürist, algselt kaitserajatis, hiljem vangla.
  • Õpilane selgitab, kuidas Tallinn tekkis ja kuidas ta arenenud on (MIKS SEE TORN SIIN ON?)
  • teab, et Tallinn on juba vana sadamakoht, kus oli hea randuda;
  • teab, et Tallinn oli hansalinn ning oskab tuua näiteid kaubaartiklitest, millega siin kaubeldi;
  • teab, et üks keskaegse linna tunnuseid oli linnaõigus ja linnamüür;
  • toob näiteid sellest, kuidas Tallinn on viimase 1000 aasta jooksul muutunud (hobuste asemel on autod, linn on suurem jne).
  • Õpilane teab, mis tööd teevad muuseumid (MIS SIIN TORNIS PRAEGU ON?)
  • arutleb, miks kõik museaalid pole eksponaadid;
  • selgitab, miks museaale katsutakse valgete kinnastega;
  • arutleb museaalide väärtuse üle – miks mõnikord tavalised asjad on ajaloo seisukohast väga erilised.

 

Põhikooli III ja IV aste:

  • Õpilane toob ajaloost näiteid Paksu Margareeta erinevate ülesannete kohta (MIS TORN SEE ON?)
  • teab, et Paks Margareeta on osa linnamüürist, algselt kaitserajatis, hiljem vangla;
  • oskab tuua näiteid teistest tuntud linnamüüri tornidest (Kiek in die Kök jne);
  • analüüsib linnamüüri vajalikkust tänapäeval.
  • Õpilane selgitab, kuidas Tallinn tekkis ja kuidas ta arenenud on (MIKS SEE TORN SIIN ON?)
  • teab, et Tallinn on juba vana sadamakoht, kus oli hea randuda;
  • analüüsib sadama rolli muutumist ajas: meretransport à kaubasadam à reisisadam;
  • teab, et Tallinn oli hansalinn ning oskab tuua näiteid kaubaartiklitest, millega siin kaubeldi;
  • teab, et üks keskaegse linna tunnuseid oli linnaõigus ja linnamüür;
  • toob näiteid sellest, kuidas Tallinn on viimase 1000 aasta jooksul muutunud (hobuste asemel on autod, linn on suurem jne).
  • Õpilane teab, mis tööd teevad muuseumid (MIS SIIN TORNIS PRAEGU ON?)
  • arutleb, miks kõik museaalid pole eksponaadid;
  • selgitab, miks museaale katsutakse valgete kinnastega;
  • arutleb museaalide väärtuse üle – miks mõnikord tavalised asjad on ajaloo seisukohast väga erilised.

Hind:

Koolieelikud ja kuni 2. klassi õpilased 3 €/laps

I, II, III kooliaste ja gümnaasium 6 €/õpilane

Broneeri muuseumitund