Font size

Line height

Contrast

Other

Liitu uudiskirjaga

    Elu Läänemerel

    Koolieelikutele ja 1.–6. klassile

    Kestus: koolieelikud ja 1.-3.klass 60 minutit, 4.-6.klass 75 minutit;

    • Lennusadamas
    • NB! Kuna osa muuseumitunnist toimub välitingimustes, on osavõtjatel vajalikud ilmaga sobivad rõivad.

    Ülesehitus:

    Tegemist on Läänemerd tutvustava programmiga, kus käsitletakse meie merd, selle eripärasid ja elustikku. Samuti on oluliseks teemaks merekeskkonna hoid.

    Muuseumitunni esimesel veerandikul teeb läbiviija sissejuhatuse ja teemaarenduse. Vastavalt ilmale toimub sissejuhatus kas fuajees või maja ees. Seejärel vaatleme ilma ja noorem vanusegrupp tutvub läbi mängulise tegevuse laevade ja ametitega.

    Hea ilma korral liigume sadamaalale mere äärde ning proovime Läänemerd erinevate parameetrite abil iseloomustada. Muuseumitunni teine pool toimub siseruumides, kus jätkame Läänemere tutvumisega rühmatöös ning arutleme, kas, keda ja kuidas peaks meres kaitsma. Vaatame eksponaatide hulgas ringi ning proovime neid merekeskkonda sobitada, samuti saavad käeliste tegevuste käigus selgeks Läänemeres leiduvad loomad ja objektid. Enne äraminekut tuletame meelde, millest muuseumitund rääkis ning kuidas igaüks meist saab loodust hoida.

    Muuseumitunni temaatika, praktilised tegevused ja valitud aktiivõppemeetodid on eakohased, muutudes vastavalt õpilaste vanusele spetsiifilisemaks ja keerulisemaks.

    Märksõnad: Läänemeri, ilm, elukeskkond, organismid, keskkonnahoid, ajalugu, laevad.

    Enne tundi soovitame arutleda õpilastega teemal “milline on Läänemeri?”

    Pärast tundi: tunnis käsitletu toetamiseks soovitame kasutada e-koolikotis leiduvat tegevus- ja arutlusülesannetega materjali “Pilte elust meres”. https://e-koolikott.ee/et/oppematerjal/32035-Varvi-ja-arutle-Pilte-elust-meres

    Muuseumitunni õpitulemused

    Õpilane:

    • teab, mis on Läänemeri ja oskab seda eakohaselt kirjeldada;
    • oskab kirjeldada ilma ja teeb lihtsamaid loodusvaatlusi (ilmavaatlus);
    • võrdleb ilma Lennusadamas ja oma kodukohas, põhjendab eakohaselt erinevusi;
    • iseloomustab eakohaselt Läänemerd kui elukeskkonda ja Läänemere elustikku (nimetab 3-4 Läänemerele iseloomulikku liiki);
    • koostab Läänemere liikidest toiduahela või toiduvõrgustiku;
    • mõistab mere kui elukeskkonna tähtsust ja selle kaitsmise vajadust.
    • kirjeldab eakohaselt inimese tegevuse mõju Läänemerele ning toob näiteid, kuidas Läänemerd hoida.

    Ühisosad õppekavaga:

    Lasteaia laps:

    – mõistab ja tunnetab ümbritsevat maailma terviklikult;

    – väärtustab keskkonnahoidlikku mõtteviisi;

    – tunneb looduskeskkonda: kodukoha loodust, nähtusi ja muutusi looduses, elukeskkonda, inimese mõju loodusele.

    1.–3. klassi õpilane:

    – teeb lihtsamaid loodusvaatlusi;

    – teeb ilmavaatlusi, iseloomustab ilma;

    – märkab muutusi looduses ning seostab neid aastaaegade vaheldumisega;

    – tunneb kodukoha levinumaid taime- ja loomaliike;

    – mõõdab temperatuuri;

    – selgitab kompassi tööpõhimõtet (3. klass);

    – eristab selgroogseid ning selgrootuid;

    – kirjeldab õpitud loomaliikide eluviise ja elupaiku ning koostab lihtsama toitumisahela

    – mõistab, et inimene on osa loodusest ja sõltub sellest; toob näiteid, kuidas inimene loodust oma tegevusega mõjutab;

    – teeb ettepanekuid lähiümbruse keskkonnahoiuks ning osaleb sellesuunalistes tegevustes.

    4.–6. klassi õpilane:

    – toob näiteid inimtegevuse mõju ja reostumise tagajärgede kohta veekogudele;

    – mõõdab õues õhutemperatuuri, hindab pilvisust, tuule kiirust ja suunda;

    – näitab kaardil Läänemere-äärseid riike;

    – iseloomustab Läänemere-äärset asustust ja inimtegevust õpitud piirkonna näitel;

    – iseloomustab Läänemerd kui ökosüsteemi;

    – määrab Läänemere selgrootuid ja selgroogseid;

    – koostab Läänemerele iseloomulikke toiduahelaid või -võrgustikke;

    – selgitab Läänemere reostumise põhjusi ja kaitsmise võimalusi.

    Meie veebilehe kasutamise jätkamisega nõustute veebilehe põhifunktsioonide toimimiseks ja kasutaja eelistuste salvestamiseks vajalike küpsiste kasutamisega.

    Save preferences More info