Font size

Line height

Contrast

Other

Liitu uudiskirjaga

    TLÜ õpetajaõppe tudengite praktikapäev Lennusadamas

    Sel aastal teeme Tallinna Ülikooliga väga põnevat sisulist koostööd, nimelt osa I kursuse tudengite ainest „Koolipedagoogika ja klassiõpetaja professionaalne areng“ ning „Õpetajakutsesse sissejuhatav praktika“.

    Tudengite esimene praktika toimus avatud õpikeskkonnas. Kaugõppijatel oli võimalik vabalt valida praktika läbiviimise koht, kuid päevaõppe tudengid tegid oma praktika 4. mail Laagri Kooli 4. klassidega Eesti Meremuuseumi Lennusadamas. Praktikapäeval jaotati 18 tudengit nelja gruppi ja nad tutvustasid õpilastele näitust „Mayday. Mayday. Mayday.“,  mis räägib merepäästest. Üheskoos õpiti kasutama päästeveste, roniti helikopterisse ning päästeparve, maitsti päästeparve toitu ning tutvuti rannaohutuse põhimõtetega. Laagri Kooli huvijuht Merike Terepson kiitis tudengeid ja andis Meremuuseumile edasi tänusõnad õpilaste klassijuhatajatelt, kes jäid päevaga väga rahule. Õnnelike nägudega lahkusid muuseumist ka 18 tudengit, kes enda sõnutsi „kartsid hullemat“ ja olid alguses päris pinges, aga nähes, et lapsed on huvitunud ja ootamatult hästi kasvatatud, kadusid pinged ja tekkis rõõm ühisest tegutsemisest ja arengust.

    Praktikapäevale eelnesid ka seminar, kus Eesti Meremuuseumi haridustöö kuraator Helene Uppin tutvustas tudengitele muuseumihariduse põhimõtteid ning õppepäev Meremuuseumis, kus sai tutvuda näitusega. „Tundub, et tudengid näevad suurima plussina muuseumis õppimise juures võimalust kogeda midagi erilist tavapäratus keskkonnas ning õppida ehedaid asju kasutades. Arutelu käigus jõudsime pärast muuseumipraktikat ühise järelduseni, et igasse koolitundi saab natuke rohkem muuseumile omast lisada, näiteks näitlikustada keerulisi teemasid päris asjadega, luua õpikogemusi, mis pakuvad eredaid emotsioone ning jutustada põnevaid lugusid. Ka klassiruum saab olla avatud õpikeskkond nagu seda võimaldab mets, teaduskeskus, vanalinn, loomaaed või muuseum, lihtsalt mõnda asja – olgu selleks siis päästeparv või allveelaev Lembit – ei saa klassiruumi mahutada.“ Helene Uppin avaldab lootust, et see põnev koostöö jätkub ka tulevikus: „Alustasime ettevalmistustega juba 2016. aasta sügisel ja saime töö käigus kindlasti palju ideid, kuidas praktikat efektiivsemalt ja koostöisemalt läbi viia. Kindlasti tahaks ka järgmisel aastal sama formaati katsetada – lõppude lõpuks olid rahul ju nii tudengid, õpilased, kui ka õpilaste klassijuhatajad – mida veel tahta?“

    Meie veebilehe kasutamise jätkamisega nõustute veebilehe põhifunktsioonide toimimiseks ja kasutaja eelistuste salvestamiseks vajalike küpsiste kasutamisega.

    Save preferences More info