{"id":21516,"date":"2017-10-12T00:00:00","date_gmt":"2017-10-11T22:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/meremuuseum.ee\/blog\/event\/lennusadama-unikaalsus-arhitektuuriloos\/"},"modified":"2017-10-12T00:00:00","modified_gmt":"2017-10-11T22:00:00","slug":"lennusadama-unikaalsus-arhitektuuriloos","status":"publish","type":"event","link":"https:\/\/meremuuseum.ee\/blog\/event\/lennusadama-unikaalsus-arhitektuuriloos\/","title":{"rendered":"Lennusadama unikaalsus arhitektuuriloos"},"content":{"rendered":"
Lennusadam rajati koos vesilennukite angaariga sada aastat tagasi Vene tsaar Nikolai II k\u00e4sul, osana Peeter Suure merekindlusest. Angaar on oma arhitektuurilt erakordne hoone: need olid esimesed nii suured, ainsagi sisemise tugipostita raudbetoonkuplid maailmas. Angaari projekteeris Taani insenerib\u00fcroo Christiani & Nielsen, mille j\u00e4rglaskond on muu hulgas projekteerinud selliseid kuulsaid raudbetoonkoorikehitisi nagu Sydney ooperimaja.<\/p>\n
Aasta viimasel Merefoorumil asetab arhitektuuriajaloolane Carl-Dag Lige\u00a0 Lennusadama angaari laiemasse arhitektuuriloolisse konteksti.<\/p>\n
Merefoorumid on k\u00f5igile tasuta, algusaeg kell 18.00! Kogunemine Lennusadama kassa juures.<\/strong><\/p>\n