{"id":18427,"date":"2019-04-09T13:53:29","date_gmt":"2019-04-09T11:53:29","guid":{"rendered":"http:\/\/meremuuseum.ee\/paksmargareeta\/?p=18427"},"modified":"2019-04-09T13:53:29","modified_gmt":"2019-04-09T11:53:29","slug":"keskaegse-koge-transport-noudis-mitme-osapoole-pingutust","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/meremuuseum.ee\/paksmargareeta\/blog\/2019\/04\/09\/keskaegse-koge-transport-noudis-mitme-osapoole-pingutust\/","title":{"rendered":"Keskaegse koge transport n\u00f5udis mitme osapoole pingutust"},"content":{"rendered":"
Kaks p\u00e4eva v\u00e4ldanud logistikaoperatsiooni tulemusel j\u00f5udis ligi 20-meetrine ja \u00fcle 26 tonni kaaluv koorem edukalt Lennusadamast vanalinna veerele ning keskaegne laevavrakk t\u00f5steti oma tulevasse eksponeerimiskohta \u00fcle linnam\u00fc\u00fcri. <\/strong><\/p>\n \u201eT\u00f6\u00f6d said alguse reedel Lennusadamas asuva paadihalli lahtimonteerimisega. Seej\u00e4rel t\u00f5steti laev treilerile ning \u00f6\u00f6l vastu laup\u00e4eva transporditi Paksu Margareeta k\u00f5rvale,\u201c r\u00e4\u00e4kis Eesti Meremuuseumi juht Urmas Dresen. \u201eLaup\u00e4eval t\u00f5steti laev kraanaga kitsast tornitagusest \u00fcle linnam\u00fc\u00fcri Paksu Margareeta sisehoovi ja kinnitati oma tulevases eksponeerimiskohas, koge saalis,\u201c t\u00e4psustas Dresen.<\/p>\n Muuseumijuhi s\u00f5nul oli tegemist keeruka operatsiooniga, eriti laeva t\u00f5stmise puhul, kuid k\u00f5ik l\u00e4ks plaanip\u00e4raselt. \u201eMeremuuseum t\u00e4nab k\u00f5iki osalenud partnereid,\u201c \u00fctles Dresen. Ta meenutas, et v\u00f5rreldes koge toomisega Kadriorust Lennusadamasse 2015. aastal sai n\u00e4ha uuemat tehnoloogiat. \u201eSel korral n\u00e4gime treilerit, mida juhiti puldist, ning s\u00fcndmuse j\u00e4\u00e4dvustamiseks lendas ringi juba rohkem droone. Samas oli kraanat\u00f6\u00f6de juhile meie koge t\u00f5stmine juba viies kord\u201c.<\/p>\n \u201e10-palli keerukuse skaalal oli see t\u00f6\u00f6 8-9 palli,\u201c hindas kogele transpordiraami ehitamist, laeva t\u00f5stmist ja transportimist juhtinud Vladislav Markin SRC Group O\u00dcst. Transpordi teostas Quickport O\u00dc. \u201eIlma nende Eestis ainulaadse iseliikuva treilerita oleks koge man\u00f6\u00f6verdamine torni taha olnud tunduvalt raskem,\u201c \u00fctles Urmas Dresen. Paksus Margareetas oli abiks ehituse juhtpartner Acres O\u00dc. Lennusadamas asuva paadihalli v\u00f5ttis koge kohalt lahti Exacor O\u00dc, kes halli ka Lennusadamasse paigaldas. Laevavraki kiletas ilmastikutingimuste kaitseks kuni katuse valmimiseni 3 Selli O\u00dc.<\/p>\n Eesti Meremuuseumi ekspositsioon Paksus Margareetas plaanitakse avada 2019. aasta l\u00f5pus. Euroopas unikaalsest keskaegse kaubalaeva vrakileiust, kogest, saab muuseumi t\u00e4hteksponaat. Arendusprojekti toetab Ettev\u00f5tluse Arendamise Sihtasutus Euroopa Regionaalarengu Fondist.<\/p>\n <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"Kaks p\u00e4eva v\u00e4ldanud logistikaoperatsiooni tulemusel j\u00f5udis ligi 20-meetrine ja \u00fcle 26 tonni kaaluv koorem edukalt Lennusadamast vanalinna veerele ning keskaegne laevavrakk t\u00f5steti oma tulevasse eksponeerimiskohta \u00fcle linnam\u00fc\u00fcri. \u201eT\u00f6\u00f6d said alguse…","protected":false},"author":5,"featured_media":18428,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[2],"tags":[35],"class_list":["post-18427","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-uudised","tag-uudis"],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/meremuuseum.ee\/paksmargareeta\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/18427","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/meremuuseum.ee\/paksmargareeta\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/meremuuseum.ee\/paksmargareeta\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/meremuuseum.ee\/paksmargareeta\/wp-json\/wp\/v2\/users\/5"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/meremuuseum.ee\/paksmargareeta\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=18427"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/meremuuseum.ee\/paksmargareeta\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/18427\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":18463,"href":"https:\/\/meremuuseum.ee\/paksmargareeta\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/18427\/revisions\/18463"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/meremuuseum.ee\/paksmargareeta\/wp-json\/wp\/v2\/media\/18428"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/meremuuseum.ee\/paksmargareeta\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=18427"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/meremuuseum.ee\/paksmargareeta\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=18427"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/meremuuseum.ee\/paksmargareeta\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=18427"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}