{"id":21671,"date":"2022-08-29T10:03:37","date_gmt":"2022-08-29T08:03:37","guid":{"rendered":"https:\/\/meremuuseum.ee\/paksmargareeta\/?page_id=21671"},"modified":"2024-10-11T08:24:53","modified_gmt":"2024-10-11T06:24:53","slug":"joulud-merel","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/meremuuseum.ee\/paksmargareeta\/lapsele-ja-koolile\/muuseumitunnid\/joulud-merel\/","title":{"rendered":"J\u00f5ulud merel"},"content":{"rendered":"
Muuseumitunni eesm\u00e4rk on tutvustada \u00f5pilastele j\u00f5ulutraditsioone ja viise, kuidas peeti j\u00f5ule merel seilates. \u00d5pilased v\u00f5rdlevad ja anal\u00fc\u00fcsivad t\u00e4histamise v\u00f5imalusi maismaal ja merel ning \u00f5pivad v\u00e4\u00e4rtustama erinevaid traditsioone.<\/p>\n
TUNNI SISU:<\/strong><\/p>\n Loome j\u00f5ulul\u00f5hnade ja -kaunistustega erilise p\u00fchademeeleolu keskaegses Paksu Margareeta tornis ning tutvume vanaaegsete j\u00f5ulukommetega. Arutleme edasi ja leiame vastuseid k\u00fcsimustele: kas j\u00f5ule peeti ka merereisil olles? Millised on olnud j\u00f5ulutraditsioonid eri aegadel erinevatel laevadel? Kas ka meremeeste j\u00f5ululaual oli verivorst ja hapukapsas? Kust leiti kuusepuu ja millest meisterdati j\u00f5uluehted kaugel merel?<\/p>\n Programmi jooksul saame teada, kuidas on j\u00f5ule t\u00e4histanud nii Eesti kui muude maade meremehed oma kaugetel laevareisidel. Valmistame ja ehime koos \u00fche isev\u00e4rki kuusepuu. Lisaks meisterdame j\u00f5uluehte koju kaasa, m\u00e4ngime m\u00e4nge ja p\u00fchitseme j\u00f5ule meie imekauni kuusepuu juures.<\/p>\n \u00d5PIV\u00c4LJUNDID:<\/strong><\/p>\n \u00d5pilane oskab v\u00e4lja tuua p\u00f5hjuseid, miks ja kuidas on l\u00e4bi aegade j\u00f5ule t\u00e4histatud.<\/p>\n \u00d5pilane oskab v\u00f5rrelda meremeeste j\u00f5ulukombeid maismaal peetavate ning enda pere j\u00f5ulukommetega.<\/p>\n \u00d5pilane anal\u00fc\u00fcsib ja oskab leida lahendusi, kuidas merekeskkonnas asendada maismaalt tuntud j\u00f5ulutegevusi v\u00f5i -objekte.<\/p>\n \u00d5pilane v\u00e4\u00e4rtustab erinevaid j\u00f5ulutraditsioone.<\/p>\n \u00d5pilane kasutab tegevustes loovust ja teeb koost\u00f6\u00f6d kaaslastega.<\/p>\n \u00dcHISOSA \u00d5PPEKAVAGA:<\/strong><\/p>\n I kooliaste<\/p>\n \u00d5pilane suudab m\u00f5ista tekstides sisalduvat teavet; oskab sihip\u00e4raselt vaadelda, erinevusi ja sarnasusi m\u00e4rgata ning kirjeldada; oskab ilu m\u00e4rgata ja hinnata; hindab loovust ning tunneb r\u00f5\u00f5mu liikumisest, loovast enesev\u00e4ljendusest ja tegevusest; omab ettekujutust kultuuride mitmekesisusest ja kultuuriga m\u00e4\u00e4ratud elupraktikate erip\u00e4rast ning v\u00e4\u00e4rtustab omakultuuri ja kultuurilist mitmekesisust.<\/p>\n II kooliaste<\/p>\n \u00d5pilane oskab oma arvamust v\u00e4ljendada, p\u00f5hjendada ja kaitsta; oskab m\u00f5testatult kuulata ja lugeda eakohaseid tekste; oskab leida vastuseid oma k\u00fcsimustele; oskab teha vahet faktil ja arvamusel; v\u00e4\u00e4rtustab kunstiloomingut ning suudab end kunstivahendite abil v\u00e4ljendada; omab ettekujutust kultuuride mitmekesisusest ja kultuuriga m\u00e4\u00e4ratud elupraktikate erip\u00e4rast ning v\u00e4\u00e4rtustab omakultuuri ja kultuurilist mitmekesisust.<\/p>\n