{"id":22237,"date":"2023-09-21T13:30:19","date_gmt":"2023-09-21T11:30:19","guid":{"rendered":"https:\/\/meremuuseum.ee\/paksmargareeta\/?post_type=events&p=22237"},"modified":"2023-09-21T13:30:19","modified_gmt":"2023-09-21T11:30:19","slug":"merefoorum-laevad-eesti-lipu-alla-reaalsus-voi-ulme","status":"publish","type":"events","link":"https:\/\/meremuuseum.ee\/paksmargareeta\/blog\/events\/merefoorum-laevad-eesti-lipu-alla-reaalsus-voi-ulme\/","title":{"rendered":"Merefoorum: \u201cLaevad Eesti lipu alla \u2013 reaalsus v\u00f5i ulme?\u201d"},"content":{"rendered":"\r\n\r\nEesti Meremuuseum kutsub rahvusvahelisel merendusp\u00e4eval, 28. septembril kell 19 Paksus Margareetas toimuvale merefoorumile \u201eLaevad Eesti lipu alla \u2013 reaalsus v\u00f5i ulme?\u201c. Arutelu keskendub k\u00fcsimusele, missugused v\u00e4ljakutsete ees seisab Eesti merendussektor konkurentsiv\u00f5ime s\u00e4ilitamisel ja suurendamisel?<\/strong>\r\n\r\n \r\n\r\nEesti kaubalaevastik oli s\u00f5dade vahelisel perioodil peaaegu pidevas kasvutendentsis. 1920. aastate keskpaigani toimus kasv peamiselt veel purjelaevastiku juurdekasvu arvel, p\u00e4rast 1924. aastat asuti \u00fcha enam soetama aurulaevu.\u00a0Laevastiku juurdekasvu osas m\u00e4ngis olulist rolli seadusandlus (laevah\u00fcpoteeke, laeva\u00fchinguid, mereharidust ja meremeeste registreerimist jt \u00f5iguslikke aspekte reguleerivad m\u00e4\u00e4rused ning seadused) ja laevaomanikele tehtud soodustused. 1930. aastate l\u00f5puks oli Eesti kaubalaevastiku kogumaht 1000 elaniku kohta L\u00e4\u00e4nemere \u00e4\u00e4rsete riikide hulgas kolmandal ja maailmas seitsmendal kohal. 1940. aastal oli Eesti kaubalaevastiku registris 493 laeva.\r\n\r\n \r\n\r\nEesti taasiseseisvumise j\u00e4rel kuulutas Eesti valitsus Eesti Merelaevanduse Eesti omandiks ja moodustati riigiaktsiaselts RAS Eesti Merelaevandus, millele kuulunud 80 laeva hakkasid s\u00f5itma Eesti lipu all.\u00a0\u00a0P\u00e4rast Eesti Merelaevanduse erastamist 1990. aastate teises pooles on Eesti lipu all s\u00f5itvate laevade arv tasapisi v\u00e4henenud. 2023. aasta seisuga s\u00f5idab Eesti lipu all 33 laeva, mille kogumahutavus on 500 GT v\u00f5i rohkem. Alates 2012. aastast on huvigrupid Eesti laevanduse konkurentsiv\u00f5ime t\u00f5stmiseks j\u00e4rjepidevalt t\u00f6\u00f6d teinud. 2019. aastal sai Eesti merendussektori toetamiseks Euroopa Komisjonilt riigiabi loa. 2020. aastal v\u00f5eti vastu seaduste pakett ja rahvusvahelise reisilaevanduse toetusmeede, mis v\u00f5imaldab laevandussektorile maksuerisusi. K\u00f5igi nende tegevuste eesm\u00e4rgiks on julgustada rahvusvahelisi kauba- ja reisilaevandusettev\u00f5tteid Eesti lipu alla tulema, suurendades sellega Eesti konkurentsiv\u00f5imet ja aidata kaasa majanduskasvule.\r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\nProgramm<\/strong>:\r\n\r\n \r\n\r\n18.30\u201319.00\u202f<\/strong>Kogunemine Paksu Margareeta suurt\u00fckitornis\u202f(Pikk 70)\r\n\r\n \r\n\r\n1<\/strong>9<\/strong>.00<\/strong>\u2013<\/strong>1<\/strong>9.10<\/strong> Avas\u00f5nad: Eesti Meremuuseumi juht Urmas Dresen\u202f<\/strong>\r\n\r\n \r\n\r\n1<\/strong>9<\/strong>.1<\/strong>0<\/strong>\u2013<\/strong>20.30<\/strong> Merefoorum \u201eLaevad Eesti lipu alla \u2013 reaalsus v\u00f5i ulme? \u201c: arutelu modereerib Eesti Meremuuseumi n\u00f5ukogu esimees ja Eesti Mereakadeemia direktor Roomet Leiger<\/strong>, vestlevad Tallink Grupi juhatuse esimees Paavo N\u00f5gene, <\/strong>Amisco tegevjuht Allan Noor<\/strong> ning Kliimaministeeriumi meremajandusosakonna juhataja Jaak Viilipus<\/strong>\r\n\r\n \r\n\r\n20.30-21.30 <\/strong>Vaba vestlus, kohvilaud\r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\nOsalemiseks palume end registreerida.<\/strong>\r\n\r\n \r\n\r\nNB. Kohtade arv on piiratud. Vabade kohtade t\u00e4itumisel sulgeme registreerimisvormi.\r\n\r\n\r\n\r\nRegistreeri SIIN<\/a>","protected":false},"excerpt":{"rendered":"Eesti Meremuuseum kutsub rahvusvahelisel merendusp\u00e4eval, 28. septembril kell 19 Paksus Margareetas toimuvale merefoorumile \u201eLaevad Eesti lipu alla \u2013 reaalsus v\u00f5i ulme?\u201c. Arutelu keskendub k\u00fcsimusele, missugused v\u00e4ljakutsete ees seisab Eesti merendussektor…","protected":false},"featured_media":0,"template":"","tags":[],"events_categories":[],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/meremuuseum.ee\/paksmargareeta\/wp-json\/wp\/v2\/events\/22237"}],"collection":[{"href":"https:\/\/meremuuseum.ee\/paksmargareeta\/wp-json\/wp\/v2\/events"}],"about":[{"href":"https:\/\/meremuuseum.ee\/paksmargareeta\/wp-json\/wp\/v2\/types\/events"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/meremuuseum.ee\/paksmargareeta\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=22237"}],"wp:term":[{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/meremuuseum.ee\/paksmargareeta\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=22237"},{"taxonomy":"events_categories","embeddable":true,"href":"https:\/\/meremuuseum.ee\/paksmargareeta\/wp-json\/wp\/v2\/events_categories?post=22237"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}