Paks Margareeta – värav linna ja sadama vahel

1.–12. klassile
Kestus: 60 minutit + muuseumikülastus

Ülesehitus: Üheskoos vaadatakse animatsiooni Paksu Margareeta ajaloost ja arutletakse erinevate torni funktsioonide üle. Tutvutakse Paksu Margareeta värvika ajalooga ning uuritakse, kuidas on Tallinna ajalugu seotud merega. Ligi 500-aastase suurtükitorni ajaloo kaudu saame teada, kuidas kaubandus, sadam ja linn on üheskoos kasvanud ning arenenud. Seejärel uuritakse erinevaid esemeid, mis on seotud Paksu Margareeta ajalooga ja selgitatakse, kuidas suurtükitornist on saanud muuseum ning kuidas muuseum töötab. Õpilased õpivad tundma muuseumi tööd ja põhiülesandeid. Tõmmatakse kätte valged kindad ning uuritakse mõne museaali lugu lähemalt.

Õpitulemused:

Õpilane selgitab, kuidas Tallinn tekkis ja kuidas ta arenenud on.

  • Õpilane teab, et Tallinn on juba vana sadamakoht, kus oli hea randuda.
  • Õpilane analüüsib sadama rolli muutumist ajas: meretransport à kaubasadam à reisisadam (III–IV). [Õpilane teab, et Tallinn oli hansalinn ning oskab tuua näiteid kaubaartiklitest, millega siin kaubeldi (II–IV).
  • Õpilane teab, et üks keskaegse linna tunnuseid oli linnaõigus ja linnamüür (II–IV)
  • Õpilane toob näiteid sellest, kuidas Tallinn on viimase 1000 aasta jooksul muutunud.

Õpilane toob ajaloost näiteid Paksu Margareeta erinevate ülesannete kohta.

  • Õpilane selgitab, miks Paksul Margareetal on nii paksud müürid (La–I).
  • Õpilane teab, et Paks Margareeta on osa linnamüürist, algselt kaitserajatis, hiljem vangla [Õpilane oskab tuua näiteid teistest tuntud linnamüüri tornidest (III–IV).]
  • Õpilane analüüsib linnamüüri vajalikkust tänapäeval (III–IV).

Õpilane teab, mis tööd teevad muuseumid.

  • Õpilane arutleb, miks kõik museaalid pole eksponaadid (II–IV).
  • Õpilane selgitab, miks museaale katsutakse valgete kinnastega.
  • Õpilane arutleb museaalide väärtuse üle – miks mõnikord tavalised asjad on ajaloo seisukohast väga erilised (II–IV).

Ühisosad õppekavaga: Ajaloo uurimismeetodid (sh olulised mõisted: museaal, muuseum, eksponaat); info hankimine, allikakriitilisus; läbiv teema „kultuuriline identiteet“ (kuidas on kujunenud tallinlase kuvand, Tallinna areng), kodukoha ajalugu; karjääriõppe seisukohalt erinevate muuseumitöötajate töö sisu.

Programmi järeltegevused koolitunnis: lae alla tööleht „Minu asi tuleviku meremuuseumis“.

Sündmused

Vaata kalendrit

Uudised

Algab õpilaste polaarviktoriin, mis viib võitjad Arktikasse

18. novembril algab Eesti Polaarklubi ja Eesti Meremuuseumi koostöös korraldatud polaarviktoriin 15-19 aastastele koolinoortele. Lõppvoorus 28. jaanuaril selgitatakse välja viis parimat, kes pääsevad koos teadlastega ekspeditsioonile Arktikasse.

11. November

Selgusid aasta merendusteod

Eile, 31. oktoobril tunnustasid merendusorganisatsioonid Viimsi Rannarahva muuseumis 2019. aasta merendustegusid. Kapten Uno Lauri Merekultuuri sihtasutuse auhinnad läksid Noorte Merelaagrile, ajakirjale „Meremees“, Eesti Antarktika retke raames korraldatud ürituste sarjale ning projektile „Erilised purjetajad“.

01. November

Lennusadamas avatakse näitus 1944. aasta põgenemisest üle mere

22. augustil avab Eesti Meremuuseum Lennusadama väikeses näitusesaalis näituse „1944 – SUUR PÕGENEMINE“, mis on pühendatud 75 aasta möödumisele põgenemisest okupatsiooni eest üle mere läände.

22. August

Vanemad uudised
Sulge kaart

Kontakt

+372 6 200 550 (E-R 9-17), v.a. riigipühadel
info@meremuuseum.ee
Vesilennuki 6, Tallinn

Lennusadam :Teisipäev- pühapäev 10.00-18.00; esmaspäev suletud

Paks Margareeta AVAME 29.11.2019 KELL 10:00

Vaata kaarti