Paks Margareeta – värav linna ja sadama vahel

1.–12. klassile
Kestus: 60 minutit + muuseumikülastus

Ülesehitus: Üheskoos vaadatakse animatsiooni Paksu Margareeta ajaloost ja arutletakse erinevate torni funktsioonide üle. Tutvutakse Paksu Margareeta värvika ajalooga ning uuritakse, kuidas on Tallinna ajalugu seotud merega. Ligi 500-aastase suurtükitorni ajaloo kaudu saame teada, kuidas kaubandus, sadam ja linn on üheskoos kasvanud ning arenenud. Seejärel uuritakse erinevaid esemeid, mis on seotud Paksu Margareeta ajalooga ja selgitatakse, kuidas suurtükitornist on saanud muuseum ning kuidas muuseum töötab. Õpilased õpivad tundma muuseumi tööd ja põhiülesandeid. Tõmmatakse kätte valged kindad ning uuritakse mõne museaali lugu lähemalt.

Õpitulemused:

Õpilane selgitab, kuidas Tallinn tekkis ja kuidas ta arenenud on.

  • Õpilane teab, et Tallinn on juba vana sadamakoht, kus oli hea randuda.
  • Õpilane analüüsib sadama rolli muutumist ajas: meretransport à kaubasadam à reisisadam (III–IV). [Õpilane teab, et Tallinn oli hansalinn ning oskab tuua näiteid kaubaartiklitest, millega siin kaubeldi (II–IV).
  • Õpilane teab, et üks keskaegse linna tunnuseid oli linnaõigus ja linnamüür (II–IV)
  • Õpilane toob näiteid sellest, kuidas Tallinn on viimase 1000 aasta jooksul muutunud.

Õpilane toob ajaloost näiteid Paksu Margareeta erinevate ülesannete kohta.

  • Õpilane selgitab, miks Paksul Margareetal on nii paksud müürid (La–I).
  • Õpilane teab, et Paks Margareeta on osa linnamüürist, algselt kaitserajatis, hiljem vangla [Õpilane oskab tuua näiteid teistest tuntud linnamüüri tornidest (III–IV).]
  • Õpilane analüüsib linnamüüri vajalikkust tänapäeval (III–IV).

Õpilane teab, mis tööd teevad muuseumid.

  • Õpilane arutleb, miks kõik museaalid pole eksponaadid (II–IV).
  • Õpilane selgitab, miks museaale katsutakse valgete kinnastega.
  • Õpilane arutleb museaalide väärtuse üle – miks mõnikord tavalised asjad on ajaloo seisukohast väga erilised (II–IV).

Ühisosad õppekavaga: Ajaloo uurimismeetodid (sh olulised mõisted: museaal, muuseum, eksponaat); info hankimine, allikakriitilisus; läbiv teema „kultuuriline identiteet“ (kuidas on kujunenud tallinlase kuvand, Tallinna areng), kodukoha ajalugu; karjääriõppe seisukohalt erinevate muuseumitöötajate töö sisu.

Programmi järeltegevused koolitunnis: lae alla tööleht „Minu asi tuleviku meremuuseumis“.

Uudised

Eesti Meremuuseum Paks Margareeta sulgeb uksed

Ikooniline Paksu Margareeta suurtükitorn koos seal asuva Eesti Meremuuseumi püsiekspositsiooniga suletakse 31. jaanuaril 2018 ning arendatakse järgneva pooleteise aasta jooksul kaasaegseks muuseum-külastuskeskuseks.

12. Jaanuar

Ilmunud on uus raamat „Kalev ja Lembit“

Ilmunud on Eesti Meremuuseumi teaduri Arto Olli sulest raamat Eesti Vabariigi allveelaevade Kalev ja Lembit saatusest ja nende olulisusest ajaloos.

12. Detsember

Osale Meremuuseumi joonistusvõistlusel!

Ootame nii noorte kui vanade visionääride ja leiutajate kavandeid parimast tuleviku veealusest uurimislaevast, mis aitaks vrakke avastada ja uurida! Võidutöö saab meie uue allveearheoloogia elamustoa üheks värvimisleheks, mida külastajad saavad kohapeal värvida ning seejärel näha seinal veealuses projektsioonis. Ühtlasi kingime võitjale meremuuseumi aastakaardi!

10. November

Vanemad uudised
Sulge kaart

Kontakt

+372 6411 408
info@meremuuseum.ee
Pikk 70, Tallinn

Lennusadam 10.00–18.00 (T–P)

Paks Margareeta 10.00–18.00 (T-P)

Vaata kaarti