Lugu loos

1.–12. klassile
Kestus: 60 minutit (I–II kooliaste) või 90 minutit (III–IV kooliaste)+ muuseumikülastus

Ülesehitus: Programmi käigus uurime veealust maailma, tutvume ajaloosündmustega, mis viisid allveelaeva leiutamiseni, testime allveelaeva prototüüpi (Hunley) ning saame tuttavaks allveelaevaga Lembit ning seikadega tema kirjust ajaloost. Programmi lõpus ületame kõrge kaarsilla.
I–II kooliastmes on tegevused mängulisemad, arutleme, mida tähendab ajalugu ning anname mõista, et meie oleme üks osa sellest. Selgitame riigi ja riigikaitse olemust ning vajadust. Toome läbi mängu lasteni olulisemad seigad allveelaeva Lembit ajaloost ning samal ajal Eestis aset leidnud sündmustest. Arutleme mängus kogetud teemadel. III–IV kooliastme õpilastega analüüsime süvitsi Eesti riigi loomise, kujunemise, iseseisvuse kaotamise ning taastamise tähtsündmusi läbi allveelaeva Lembit loo. Näeme teaduse ja tehnika arengu mõju ühiskonnale. Otsime ja leiame põhjuseid, tagajärgi ja seoseid võrdlevalt Eesti ja maailma ajaloos.

Õpitulemused (sõltuvalt vanuseastmest):
1. Õpilane selgitab allveelaevade tööpõhimõtteid ja arengut;

  • Õpilane oskab nimetada esimesi vahendeid, millega inimesed vee alla sukeldusid;
  • Õpilane toob näiteid tehnika arengu seosest sõjaajalooga;
  • Õpilane teab, millised ruumid ja ametid olid allveelaevadel (Lembitu näitel);

2. Õpilane arutleb riigi ja riigikaitse olemuse ja vajalikkuse üle;

  • Õpilane arutleb, miks on maailma tekkinud riigid ja mille või kelle eest nad soovivad end kaitsta;
  • Õpilane selgitab, kuidas kujunes ja arenes Eesti riigikaitse 20. sajandi I pooles;
  • Õpilane näitab kaardil Eesti paiknemist Soome lahe ääres ning oskab selgitada Eesti ja Soome koostööd enne II maailmasõda;
  • Õpilane selgitab, kuidas on Lembit seotud Eesti ajaloo ja riigikaitse tähtsündmustega.

Ühisosad õppekavaga: I–II kooliastmes Eestimaa meie koduna. Riik ja selle kaitse. Valitsus. Naaberriigid. Sallivus erinevate kultuuride ja rahvuste suhtes. Eestimaa asend, piir. Eesti Vabariigi sünd. III–IV kooliastmes lähiajalugu – Eesti ja maailm 20. sajandi esimesel poolel: Eesti iseseisvumine, Eesti II maailmasõja ajal, iseseisvuse kaotamine.

Programmi järeltegevused koolitunnis: Arutelu programmis kogetu üle: analüüsida, millised sündmused toimusid maailmas II maailmasõja taustal – millist muusikat kuulati, milline areng toimus meditsiinis, olmes jne. Vanematele õpilastele sobib teema kinnistamiseks essee kirjutamine nt teemal „Tehnika areng sõdade teenistuses“.

Sündmused

Vaata kalendrit

Uudised

Meremuuseumis tähistatakse Antarktika avastamist õpilaste viktoriini ja margiesitlusega

28. jaanuaril tähistatakse Eesti Meremuuseumis Antarktika avastamise 200. aastapäeva. Kogu päeva vältel toimub koostöös Eesti Polaarklubiga Paksus Margareetas õpilaste polaarviktoriini lõppvoor, kus selgitatakse välja viis Arktika ekspeditsioonile pääsejat. Kell 17 esitletakse Lennusadamas koostöös Eesti Postiga postmargiplokki.

16. Jaanuar

Viimane võimalus külastada näitust „Sex & the Sea“

Hollandi multimeediakunstniku Saskia Boddeke näitust „Sex & the Sea“ saab Lennusadamas külastada 19. jaanuarini 2020.
„Kui alguses selle teemaga välja tulime, oli üksjagu selgitamist, miks meremuuseumile sellist näitust on vaja. Kuid mida aeg edasi, seda loomulikumana see tundus, et käsitleme ka seda meremehe elu emotsionaalset tahku ja võtame selleks appi kunstivormi,“ rääkis meremuuseumi juht Urmas Dresen.

17. Detsember

Lennusadama ja Paksu Margareeta lahtioleku ajad pühade perioodil

Lähenevate pühadega seoses on ka mõned muudatused meie muuseumite lahtioleku aegades.
Jõuludel oleme päris suletud 23. ja 24.detsembril. 25. ja 26.12 oleme avatud kell 10 kuni 17.

16. Detsember

Vanemad uudised
Sulge kaart

Kontakt

+372 6 200 550 (E-R 9-17), v.a. riigipühadel
info@meremuuseum.ee
Vesilennuki 6, Tallinn

Lennusadam :Teisipäev- pühapäev 10.00-18.00; esmaspäev suletud

Paks Margareeta AVAME 29.11.2019 KELL 10:00

Vaata kaarti