Kuidas sünnib ajalugu

1.–12. klassile
Kestus: 60 minutit (I–II kooliaste) või 90 minutit (III–IV kooliaste) + muuseumikülastus

Ülesehitus: I–II kooliastmes mängime Maasilinna laevavraki näitel läbi ajaloolise eseme leidmise ja analüüsimise lugu. Selgitame lastele ajamõõtmeid. Üheskoos kehastume ajaloouurijateks ning suundume merepõhjast otsima üht vana laevavrakki. Kui vana laevavrakk leitud, asume läbi viima tõelisi uurimistöid. Ootamatult tulevad uurimise alla ka retkel ette tulnud teised leiud, kõik erineva vanusega. Üheskoos püüame välja selgitada nendegi lugu. III–IV kooliastmes uuritakse põhjalikumalt ajalooallikate olemust ning tutvutakse erinevate ajaloo uurimise meetoditega. Seame Maasilinna laeva loo Eesti ja maailma ajalooteljele, leides ja luues seoseid. Leiame ajalookirjutamise erisusi erinevatel ajaperioodidel. Analüüsime süvitsi ajalooteaduse olemust. Programm sisaldab meeskondlikke ülesandeid kõigile vanustele.

Õpitulemused:

  • Õpilane arutleb teemadel: Mis on ajalugu? Kuidas on toimunud ajaloo areng? Kas ajalugu on üheselt mõistetav?
  • Õpilane oskab tuua näiteid ajaloolistest allikatest (kust on võimalik leida informatsiooni mineviku kohta?);
  • Õpilane selgitab, milline on ajaloolase (allveearheoloogi näitel) töö.
  • Õpilane töötab koos meeskonnaga, et otsida laevavrakke Lennusadama merepõhjakaardilt;
  • Õpilane analüüsib Maasilinna laeva leidmise lugu kasutades pildirida;
  • Õpilane teab, kuidas otsitakse, tuuakse üles ja säilitatakse (konserveeritakse) vanu laevu;
  • Õpilane tunneb sonari tööpõhimõtet.

Ühisosad õppekavaga: I kooliaste: Mina ja aeg. Mina ja nemad. Vaatlusoskuste kujundamine – tähelepanekud ja nende põhjal järelduste tegemine. II kooliaste: Mis on ajalugu? Kuidas on toimunud ajaloo areng? Kust on võimalik leida informatsiooni mineviku kohta? Mida tähendab ajaarvamine ajaloos? Äratada huvi ajaloo vastu. Ajaloo, ajaarvamise, ajalooallikate mõiste. III–IV kooliaste: Keskaja koht maailma ajaloos. Eesti ajalugu I (16.–17. sajandi vahetuseni): 16. sajandi ühiskonna struktuur, maakonnad, linnused. Ajaloo uurimismeetodid.

Programmi järeltegevused koolitunnis: Programmis kogetu põhjal mõistatuslehe täitmine, arutelu ning mängulised ülesanded. Vastavalt vanusele soovitame üheskoos arutada mõne ajaloolise eseme lugu või lasta õpilastel kirjutada essee mõne ajaloolise objekti uurimisest.

Sündmused

25Nov
Paksu Margareeta värkstuba

Purgis!

9Dets
Paksu Margareeta värkstuba

Tule torni!

Vaata kalendrit

Uudised

Osale Meremuuseumi joonistusvõistlusel!

Ootame nii noorte kui vanade visionääride ja leiutajate kavandeid parimast tuleviku veealusest uurimislaevast, mis aitaks vrakke avastada ja uurida! Võidutöö saab meie uue allveearheoloogia elamustoa üheks värvimisleheks, mida külastajad saavad kohapeal värvida ning seejärel näha seinal veealuses projektsioonis. Ühtlasi kingime võitjale meremuuseumi aastakaardi!

10. November

Novembri museaal: Hildegard Jürgensoni seljakott

Meremuuseumi kogus on hoiul üks üsna väike puldanist käsitsi õmmeldud seljakott, mis kuulus kaubaaurik Maia kajutiteenijale Hildegard Jürgensonile. Nii laev kui kajutiteenija elasid Leningradi evakueerudes üle Juminda miinilahingu, et jääda kohe pärast seda linna piiramisrõngasse. Loe lähemalt!

03. November

Festival “Avatud mänguväljad” Paksus Margareetas

Meremuuseum osaleb ka sel koolivaheajal muuseumidefestivalil “Avatud mänguväljad”!
Küsi Paksu Margareeta kassast mängujuhis ja tule tuuker Tuutuga seiklema! Lisaks on meie näitusele end ära peitnud kolm Lastejaama tegelast – kas leiad nad üles?

23. Oktoober

Vanemad uudised
Sulge kaart

Kontakt

+372 6411 408
info@meremuuseum.ee
Pikk 70, Tallinn

Lennusadam 10.00–18.00 (T–P)

Paks Margareeta 10.00–18.00 (T-P)

Vaata kaarti