Lugu loos

1.–12. klassile
Kestus: 1.-3.klass 60 minutit; 4.-6.klass 75 minutit; 7.-12.klass 90 minutit

Ülesehitus: Programmi käigus uurime veealust maailma, tutvume ajaloosündmustega, mis viisid allveelaeva leiutamiseni, testime allveelaeva prototüüpi (Hunley) ning saame tuttavaks allveelaevaga Lembit ning seikadega tema kirjust ajaloost. Programmi lõpus ületame kõrge kaarsilla.
I–II kooliastmes on tegevused mängulisemad, arutleme, mida tähendab ajalugu ning anname mõista, et meie oleme üks osa sellest. Selgitame riigi ja riigikaitse olemust ning vajadust. Toome läbi mängu lasteni olulisemad seigad allveelaeva Lembit ajaloost ning samal ajal Eestis aset leidnud sündmustest. Arutleme mängus kogetud teemadel. III–IV kooliastme õpilastega analüüsime süvitsi Eesti riigi loomise, kujunemise, iseseisvuse kaotamise ning taastamise tähtsündmusi läbi allveelaeva Lembit loo. Näeme teaduse ja tehnika arengu mõju ühiskonnale. Otsime ja leiame põhjuseid, tagajärgi ja seoseid võrdlevalt Eesti ja maailma ajaloos.

Õpitulemused (sõltuvalt vanuseastmest):
1. Õpilane selgitab allveelaevade tööpõhimõtteid ja arengut;

  • Õpilane oskab nimetada esimesi vahendeid, millega inimesed vee alla sukeldusid;
  • Õpilane toob näiteid tehnika arengu seosest sõjaajalooga;
  • Õpilane teab, millised ruumid ja ametid olid allveelaevadel (Lembitu näitel);

2. Õpilane arutleb riigi ja riigikaitse olemuse ja vajalikkuse üle;

  • Õpilane arutleb, miks on maailma tekkinud riigid ja mille või kelle eest nad soovivad end kaitsta;
  • Õpilane selgitab, kuidas kujunes ja arenes Eesti riigikaitse 20. sajandi I pooles;
  • Õpilane näitab kaardil Eesti paiknemist Soome lahe ääres ning oskab selgitada Eesti ja Soome koostööd enne II maailmasõda;
  • Õpilane selgitab, kuidas on Lembit seotud Eesti ajaloo ja riigikaitse tähtsündmustega.

Ühisosad õppekavaga: I–II kooliastmes Eestimaa meie koduna. Riik ja selle kaitse. Valitsus. Naaberriigid. Sallivus erinevate kultuuride ja rahvuste suhtes. Eestimaa asend, piir. Eesti Vabariigi sünd. III–IV kooliastmes lähiajalugu – Eesti ja maailm 20. sajandi esimesel poolel: Eesti iseseisvumine, Eesti II maailmasõja ajal, iseseisvuse kaotamine.

Programmi järeltegevused koolitunnis: Arutelu programmis kogetu üle: analüüsida, millised sündmused toimusid maailmas II maailmasõja taustal – millist muusikat kuulati, milline areng toimus meditsiinis, olmes jne. Vanematele õpilastele sobib teema kinnistamiseks essee kirjutamine nt teemal „Tehnika areng sõdade teenistuses“.

Sündmused

Vaata kalendrit

Korralda oma sündmus

Teeme koos sündmuse, millest räägitakse veel kaua!

Vaata lähemalt

Uudised

Mänguväljak on suletud

Seoses Lennusadama naabruses toimuvate ehitustöödega on ajutiselt suletud Lennusadama kõrval olev, perede seas populaarne, lastemänguväljak. Anname jooksvalt teada, kui olukord muutub.

13. Veebruar

Lennusadam suletakse, et avada taas mai 2024

31.12.2023 on Lennusadam avatud viimast päeva. Alates 01.01.2024 on Lennusadam suletud, et läbida uuenduskuur ja taasavada mais 2024.

14. Detsember

Vanemad uudised
Sulge kaart

Kontakt

Tellimused:+372 620 0550 (E–R kl 9–17), v.a. riigipühadel
booking@meremuuseum.ee
Vesilennuki tee 6, Tallinn

Avatud Muuseumilaevad Suur Tõll ja Valvas on avatud R-P kell 10-18. Lennusadama angaar avatakse 12.05.2014.

Vaata kaarti