Digitund „Salapärane veealune maailm“

Digitund „Salapärane veealune maailm“

  • 5.-12. klassile
  • Kestus 60 min

Üle veebi toimuva muuseumitunni eesmärk on tutvustada veealust elukeskkonda ning selle uurijaid – merefüüsikuid, -geolooge, -biolooge ja -arheolooge. Tunni alguses tervitab läbiviija õpilasi veebipõhises klassiruumis ning uurib nende eelteadmisi meredest. Tunni käigus näevad õpilased kaadreid näitustelt „Läänemeri maailmameres“ ja „Tundmatu ookean“ ning tutvuvad seeläbi merd uurivate teadlaste töövõtete ja -vahenditega. Videote vaatamise ajal selgitab läbiviija teemat vastavalt osalejate vanusele ja eelteadmistele ning vastab ka jooksvalt küsimustele. Muuhulgas tutvutakse pildimaterjali abil veealuste pinnavormide, maavarade, elurikkuse ja kultuuripärandiga. Üheskoos uuritakse välja, kuidas töötab sonar ning võrreldakse erinevate füüsikaliste, keemiliste ja ökoloogiliste parameetrite abil Läänemerd ning maailmamerd. Õpilased saavad esitada läbiviijale küsimusi ja arutleda rühmas selle üle, kuidas nemad saaksid oma tegevusega Läänemere elustikku kaitsta. Rühmatööde tulemuste vormistamiseks kasutame digitaalset tahvlit padlet.com keskkonnas. Muuseumitund tutvustab karjäärivõimalusi teaduses ning toetab seeläbi sisuliselt kõigi põhikooli loodusainete õpieesmärke.

  • Enne tundi soovitame õpilastel vaadata lühikesi videoklippe Läänemerd uurivatest teadlastest ja arutleda, kelle töö tundub neile kõige põnevam.
  • Pärast tundi on teil võimalik valida õpilastele toetavaid õppematerjale e-koolikotist. Valikus on ristsõna, teadlaste tööpäeva tutvustavad loengud, interaktiivsed infotahvlid ja palju muud põnevat.
  • Teemaga süvitsi tegelemiseks, olenemata sellest, kas külastate muuseumitundi või mitte, soovitame koos õpilastega mängida meeskondlikku digimängu „Läänemere teadussimulaator“. Digimäng sobib kasutamiseks nii lähi-, haja- kui ka kaugõppes, kuid eeldab, eriti põhikooliõpilaste puhul, põhjalikku juhendamist. Õpetajale mõeldud metoodilise juhendamaterjali leiab mängu seest.

Riikliku õppekavaga kooskõlaliste õpiväljunditena õpilane:

  • Harjutab õppimist toetavaid digipädevusi:
    • kasutab probleemilahendamiseks sobilikke digivahendeid ja võtteid;
    • loob digitaalses keskkonnas rühmatööna uut sisu;
    • esitab küsimusi, tutvustab rühmatöö tulemusi ja vastab küsimustele kasutades nii vestlusakent kui ka mikrofoni.
  • Teab levinud uurimisvaldkondi mereteaduses:
    • selgitab, mida uurivad meres geoloog, füüsik, bioloog ja arheoloog;
    • nimetab olulisemaid mere uurimise vahendeid ja selgitab nende tööpõhimõtteid (Sonar, ROV).
  • Kirjeldab Läänemerd:
    • Teab, et Läänemeri on riimveeline veekogu;
    • Nimetab Läänemere maavarasid;
    • Nimetab Läänemere liike, sh paari võõrliiki.
  • Iseloomustab ja võrdleb ookeani ja Läänemerd:
    • teab maailmamere ja Läänemere sügavamaid kohti;
    • võrdleb maailmamere ja Läänemere soolsust ning elurikkust.

Osalustasu 3€/õpilane

Sündmused

Vaata kalendrit

Korralda oma sündmus

Teeme koos sündmuse, millest räägitakse veel kaua!

Vaata lähemalt

Uudised

Meremuuseum tähistab Eesti allveelaevade veeskamise 85. aastapäeva näitusega Ühendkuningriigi laevatehases

Barrow-in-Furnessis asuvas endises Vickers-Armstrong Ltd laevatehases saab vaadata Eesti Meremuuseumi näitust seal ehitatud allveelaevadest Kalev ja Lembit, mille ristimisest ja veeskamisest möödus tänavu 7. juulil 85 aastat.

22. September

Meremuuseum avab Lennusadamas näituse Juminda meretragöödiast

28. augustil, Juminda merelahingu 80. aastapäeval avab Eesti Meremuuseum Lennusadamas näituse „Põrgu Läänemerel. Juminda meretragöödia 1941“. Inimeste ja laevade lugudel põhinev näitus valmis koostöös Eesti filmimaailmast tuntud loojatega.

25. August

Vanemad uudised
Sulge kaart

Kontakt

Tellimused:+372 620 0550 (E–R kl 9–17), v.a. riigipühadel
booking@meremuuseum.ee
Vesilennuki tee 6, Tallinn

Avatud T–P 10–18. Esmaspäeviti suletud

Vaata kaarti