Lugu loos

1.–12. klassile
Kestus: 60 minutit (I–II kooliaste) või 90 minutit (III–IV kooliaste)+ muuseumikülastus

Ülesehitus: Programmi käigus uurime veealust maailma, tutvume ajaloosündmustega, mis viisid allveelaeva leiutamiseni, testime allveelaeva prototüüpi (Hunley) ning saame tuttavaks allveelaevaga Lembit ning seikadega tema kirjust ajaloost. Programmi lõpus ületame kõrge kaarsilla.
I–II kooliastmes on tegevused mängulisemad, arutleme, mida tähendab ajalugu ning anname mõista, et meie oleme üks osa sellest. Selgitame riigi ja riigikaitse olemust ning vajadust. Toome läbi mängu lasteni olulisemad seigad allveelaeva Lembit ajaloost ning samal ajal Eestis aset leidnud sündmustest. Arutleme mängus kogetud teemadel. III–IV kooliastme õpilastega analüüsime süvitsi Eesti riigi loomise, kujunemise, iseseisvuse kaotamise ning taastamise tähtsündmusi läbi allveelaeva Lembit loo. Näeme teaduse ja tehnika arengu mõju ühiskonnale. Otsime ja leiame põhjuseid, tagajärgi ja seoseid võrdlevalt Eesti ja maailma ajaloos.

Õpitulemused (sõltuvalt vanuseastmest):
1. Õpilane selgitab allveelaevade tööpõhimõtteid ja arengut;

  • Õpilane oskab nimetada esimesi vahendeid, millega inimesed vee alla sukeldusid;
  • Õpilane toob näiteid tehnika arengu seosest sõjaajalooga;
  • Õpilane teab, millised ruumid ja ametid olid allveelaevadel (Lembitu näitel);

2. Õpilane arutleb riigi ja riigikaitse olemuse ja vajalikkuse üle;

  • Õpilane arutleb, miks on maailma tekkinud riigid ja mille või kelle eest nad soovivad end kaitsta;
  • Õpilane selgitab, kuidas kujunes ja arenes Eesti riigikaitse 20. sajandi I pooles;
  • Õpilane näitab kaardil Eesti paiknemist Soome lahe ääres ning oskab selgitada Eesti ja Soome koostööd enne II maailmasõda;
  • Õpilane selgitab, kuidas on Lembit seotud Eesti ajaloo ja riigikaitse tähtsündmustega.

Ühisosad õppekavaga: I–II kooliastmes Eestimaa meie koduna. Riik ja selle kaitse. Valitsus. Naaberriigid. Sallivus erinevate kultuuride ja rahvuste suhtes. Eestimaa asend, piir. Eesti Vabariigi sünd. III–IV kooliastmes lähiajalugu – Eesti ja maailm 20. sajandi esimesel poolel: Eesti iseseisvumine, Eesti II maailmasõja ajal, iseseisvuse kaotamine.

Programmi järeltegevused koolitunnis: Arutelu programmis kogetu üle: analüüsida, millised sündmused toimusid maailmas II maailmasõja taustal – millist muusikat kuulati, milline areng toimus meditsiinis, olmes jne. Vanematele õpilastele sobib teema kinnistamiseks essee kirjutamine nt teemal „Tehnika areng sõdade teenistuses“.

Sündmused

Vaata kalendrit

Uudised

MM toimetised nr 8

Ilmunud on Eesti Meremuuseumi toimetised nr 8!

Ilmunud on Eesti Meremuuseumi toimetised Nr 8 “Kogukonna kaasamine teemamuuseumide tegevusse”. Tegemist on 2.-3. septembril 2015 toimunud Eesti Meremuuseumi konverentsi ettekannete kogumikuga. Toimetis on avaldatud vaid e-raamatuna ning on epub vormingus.

19. Juuni

MMF9325 väike

Juuni museaal: Fotoalbum Felix Moori intervjuust meremuuseumi juhataja Madis Meiga

Eesti Meremuuseumi fotokogus on tagasihoidlik, kõigest kuue lehega fotoalbum, mille sisu on aga vägagi tähelepanuväärne. See on album Eesti esimese raadioreporteri Felix Moori intervjuust meremuuseumi juhataja Madis Meiga 2. juunil 1937. a. Reportaaž on vanimate säilinud riigi Ringhäälingu reportaažide seas.

01. Juuni

IMG_1144

TLÜ õpetajaõppe tudengite praktikapäev Lennusadamas

Sel aastal teeme Tallinna Ülikooliga väga põnevat sisulist koostööd, nimelt osa I kursuse tudengite ainest „Koolipedagoogika ja klassiõpetaja professionaalne areng“ ning „Õpetajakutsesse sissejuhatav praktika“. Tudengite esimene praktika toimus avatud õpikeskkonnas. Päevaõppe tudengid tegid oma praktika 4. mail Laagri Kooli 4. klassidega Lennusadamas.

10. Mai

Vanemad uudised
Sulge kaart

Kontakt

+372 6411 408
info@meremuuseum.ee
Pikk 70, Tallinn

Lennusadam 10.00–19.00 (E–P)

Paks Margareeta 10.00–19.00 (E-P)

Vaata kaarti