Kiirteed ookeanis

7.-12. klassile
Kestus: kuni 60 minutit

Läbi aegade on inimesed seilanud mööda meresid ja ookeane. Sageli märgati, et uude kohta jõudmine on mõnikord lihtne, aga tagasisaamine osutus pead murdvaks katsumuseks. Kuidas said iidsed meremehed ületada ookeane vaid saja päevaga? Kes või mis neid aitas? Kuidas on navigatsioonitehnikad aja jooksul muutunud? Merehoovuste ja tuulte saladusi hakkamegi programmis uurima.

Ülesehitus: Tutvume Lennusadama ekspositsiooni kõige uuemate ja kõige vanemate laevadega (Valvas ja Maasilinna laev). Uurime, milliseid navigatsioonivahendeid kasutati vanasti ja milliseid tänapäeval. Arutame üheskoos, kuidas ja mis tingimustel hakkasid inimesed korraldama merereise uute maade avastamiseks tingimustes, kus neil polnud moodsaid navigatsioonivahendeid. Korraldame eksperimendi, et teada saada, mis on hoovused ja kuidas need tekivad (kasutades erineva soolsuse ja temperatuuriga vett). Jutustame põneva loo Thor Heierdhali balsapuust laevast Kon-Tiki ning saame vastuse küsimusele, mida võisid kasutada vanad peruulased, et reisida üle Vaikse ookeani. Analüüsime koordinaatide abil Kon-Tiki teekonda, töölehe saavad õpilased kooli kaasa.

Õpitulemused:

  • Õpilane nimetab enim levinud ajaloolisi ja tänapäevaseid navigatsioonivahendeid;
  • Õpilane teab, mis laev oli Kon-Tiki ning kas ja kuidas ta jõudis oma sihtpunkti;
  • Õpilane märgib koordinaatide abil kaardile Kon-Tiki teekonna;
  • Õpilane selgitab, kuidas tekivad hoovused ja püsivad tuuled;
  • Õpilane teab, millised tegurid mõjutavad tuulte teket;
  • Õpilane teab, et soolane vesi on tihedam kui mage vesi ning külm vesi on tihedam kui soe vesi;
  • Õpilane oskab selgitada, kuidas on seotud soolsuse ja temperatuuri erinevused ja hoovuste tekkimine.

Ühisosad õppekavaga: Programm lõimib geograafia, ajaloo, füüsika, keemia ja matemaatikateadmisi. Teemad: kliimat kujundavad tegurid. Temperatuuri ja õhurõhu seos. Üldine õhu- ja veeringlus. Hoovuste tekkepõhjused: soolsuse ja temperatuuri mõju vee tihedusele. Tehnoloogia areng (navigatsioonivahendite kaudu). Maadeavastused ja eksperimentaalne arheoloogia.

Programmi järeltegevused koolitunnis: töölehe täitmine programmis kogetu kohta. Kontrollimisleht võimalike õigete vastustega õpetajatele.

Sündmused

Vaata kalendrit

Uudised

MM toimetised nr 8

Ilmunud on Eesti Meremuuseumi toimetised nr 8!

Ilmunud on Eesti Meremuuseumi toimetised Nr 8 “Kogukonna kaasamine teemamuuseumide tegevusse”. Tegemist on 2.-3. septembril 2015 toimunud Eesti Meremuuseumi konverentsi ettekannete kogumikuga. Toimetis on avaldatud vaid e-raamatuna ning on epub vormingus.

19. Juuni

MMF9325 väike

Juuni museaal: Fotoalbum Felix Moori intervjuust meremuuseumi juhataja Madis Meiga

Eesti Meremuuseumi fotokogus on tagasihoidlik, kõigest kuue lehega fotoalbum, mille sisu on aga vägagi tähelepanuväärne. See on album Eesti esimese raadioreporteri Felix Moori intervjuust meremuuseumi juhataja Madis Meiga 2. juunil 1937. a. Reportaaž on vanimate säilinud riigi Ringhäälingu reportaažide seas.

01. Juuni

IMG_1144

TLÜ õpetajaõppe tudengite praktikapäev Lennusadamas

Sel aastal teeme Tallinna Ülikooliga väga põnevat sisulist koostööd, nimelt osa I kursuse tudengite ainest „Koolipedagoogika ja klassiõpetaja professionaalne areng“ ning „Õpetajakutsesse sissejuhatav praktika“. Tudengite esimene praktika toimus avatud õpikeskkonnas. Päevaõppe tudengid tegid oma praktika 4. mail Laagri Kooli 4. klassidega Lennusadamas.

10. Mai

Vanemad uudised
Sulge kaart

Kontakt

+372 6411 408
info@meremuuseum.ee
Pikk 70, Tallinn

Lennusadam 10.00–19.00 (E–P)

Paks Margareeta 10.00–19.00 (E-P)

Vaata kaarti