Lugu loos

1.–12. klassile
Kestus: 60 minutit (I–II kooliaste) või 90 minutit (III–IV kooliaste)+ muuseumikülastus

Ülesehitus: Programmi käigus uurime veealust maailma, tutvume ajaloosündmustega, mis viisid allveelaeva leiutamiseni, testime allveelaeva prototüüpi (Hunley) ning saame tuttavaks allveelaevaga Lembit ning seikadega tema kirjust ajaloost. Programmi lõpus ületame kõrge kaarsilla.
I–II kooliastmes on tegevused mängulisemad, arutleme, mida tähendab ajalugu ning anname mõista, et meie oleme üks osa sellest. Selgitame riigi ja riigikaitse olemust ning vajadust. Toome läbi mängu lasteni olulisemad seigad allveelaeva Lembit ajaloost ning samal ajal Eestis aset leidnud sündmustest. Arutleme mängus kogetud teemadel. III–IV kooliastme õpilastega analüüsime süvitsi Eesti riigi loomise, kujunemise, iseseisvuse kaotamise ning taastamise tähtsündmusi läbi allveelaeva Lembit loo. Näeme teaduse ja tehnika arengu mõju ühiskonnale. Otsime ja leiame põhjuseid, tagajärgi ja seoseid võrdlevalt Eesti ja maailma ajaloos.

Õpitulemused (sõltuvalt vanuseastmest):
1. Õpilane selgitab allveelaevade tööpõhimõtteid ja arengut;

  • Õpilane oskab nimetada esimesi vahendeid, millega inimesed vee alla sukeldusid;
  • Õpilane toob näiteid tehnika arengu seosest sõjaajalooga;
  • Õpilane teab, millised ruumid ja ametid olid allveelaevadel (Lembitu näitel);

2. Õpilane arutleb riigi ja riigikaitse olemuse ja vajalikkuse üle;

  • Õpilane arutleb, miks on maailma tekkinud riigid ja mille või kelle eest nad soovivad end kaitsta;
  • Õpilane selgitab, kuidas kujunes ja arenes Eesti riigikaitse 20. sajandi I pooles;
  • Õpilane näitab kaardil Eesti paiknemist Soome lahe ääres ning oskab selgitada Eesti ja Soome koostööd enne II maailmasõda;
  • Õpilane selgitab, kuidas on Lembit seotud Eesti ajaloo ja riigikaitse tähtsündmustega.

Ühisosad õppekavaga: I–II kooliastmes Eestimaa meie koduna. Riik ja selle kaitse. Valitsus. Naaberriigid. Sallivus erinevate kultuuride ja rahvuste suhtes. Eestimaa asend, piir. Eesti Vabariigi sünd. III–IV kooliastmes lähiajalugu – Eesti ja maailm 20. sajandi esimesel poolel: Eesti iseseisvumine, Eesti II maailmasõja ajal, iseseisvuse kaotamine.

Programmi järeltegevused koolitunnis: Arutelu programmis kogetu üle: analüüsida, millised sündmused toimusid maailmas II maailmasõja taustal – millist muusikat kuulati, milline areng toimus meditsiinis, olmes jne. Vanematele õpilastele sobib teema kinnistamiseks essee kirjutamine nt teemal „Tehnika areng sõdade teenistuses“.

Sündmused

25Nov
Paksu Margareeta värkstuba

Purgis!

9Dets
Paksu Margareeta värkstuba

Tule torni!

Vaata kalendrit

Uudised

Osale Meremuuseumi joonistusvõistlusel!

Ootame nii noorte kui vanade visionääride ja leiutajate kavandeid parimast tuleviku veealusest uurimislaevast, mis aitaks vrakke avastada ja uurida! Võidutöö saab meie uue allveearheoloogia elamustoa üheks värvimisleheks, mida külastajad saavad kohapeal värvida ning seejärel näha seinal veealuses projektsioonis. Ühtlasi kingime võitjale meremuuseumi aastakaardi!

10. November

Novembri museaal: Hildegard Jürgensoni seljakott

Meremuuseumi kogus on hoiul üks üsna väike puldanist käsitsi õmmeldud seljakott, mis kuulus kaubaaurik Maia kajutiteenijale Hildegard Jürgensonile. Nii laev kui kajutiteenija elasid Leningradi evakueerudes üle Juminda miinilahingu, et jääda kohe pärast seda linna piiramisrõngasse. Loe lähemalt!

03. November

Festival “Avatud mänguväljad” Paksus Margareetas

Meremuuseum osaleb ka sel koolivaheajal muuseumidefestivalil “Avatud mänguväljad”!
Küsi Paksu Margareeta kassast mängujuhis ja tule tuuker Tuutuga seiklema! Lisaks on meie näitusele end ära peitnud kolm Lastejaama tegelast – kas leiad nad üles?

23. Oktoober

Vanemad uudised
Sulge kaart

Kontakt

+372 6411 408
info@meremuuseum.ee
Pikk 70, Tallinn

Lennusadam 10.00–18.00 (T–P)

Paks Margareeta 10.00–18.00 (T-P)

Vaata kaarti