1.–12. klassile
Kestus: 60 minutit (I–II kooliaste) või 90 minutit (III–IV kooliaste)+ muuseumikülastus
Ülesehitus: Programmi käigus uurime veealust maailma, tutvume ajaloosündmustega, mis viisid allveelaeva leiutamiseni, testime allveelaeva prototüüpi (Hunley) ning saame tuttavaks allveelaevaga Lembit ning seikadega tema kirjust ajaloost. Programmi lõpus ületame kõrge kaarsilla.
I–II kooliastmes on tegevused mängulisemad, arutleme, mida tähendab ajalugu ning anname mõista, et meie oleme üks osa sellest. Selgitame riigi ja riigikaitse olemust ning vajadust. Toome läbi mängu lasteni olulisemad seigad allveelaeva Lembit ajaloost ning samal ajal Eestis aset leidnud sündmustest. Arutleme mängus kogetud teemadel. III–IV kooliastme õpilastega analüüsime süvitsi Eesti riigi loomise, kujunemise, iseseisvuse kaotamise ning taastamise tähtsündmusi läbi allveelaeva Lembit loo. Näeme teaduse ja tehnika arengu mõju ühiskonnale. Otsime ja leiame põhjuseid, tagajärgi ja seoseid võrdlevalt Eesti ja maailma ajaloos.
Õpitulemused (sõltuvalt vanuseastmest):
1. Õpilane selgitab allveelaevade tööpõhimõtteid ja arengut;
2. Õpilane arutleb riigi ja riigikaitse olemuse ja vajalikkuse üle;
Ühisosad õppekavaga: I–II kooliastmes Eestimaa meie koduna. Riik ja selle kaitse. Valitsus. Naaberriigid. Sallivus erinevate kultuuride ja rahvuste suhtes. Eestimaa asend, piir. Eesti Vabariigi sünd. III–IV kooliastmes lähiajalugu – Eesti ja maailm 20. sajandi esimesel poolel: Eesti iseseisvumine, Eesti II maailmasõja ajal, iseseisvuse kaotamine.
Programmi järeltegevused koolitunnis: Arutelu programmis kogetu üle: analüüsida, millised sündmused toimusid maailmas II maailmasõja taustal – millist muusikat kuulati, milline areng toimus meditsiinis, olmes jne. Vanematele õpilastele sobib teema kinnistamiseks essee kirjutamine nt teemal „Tehnika areng sõdade teenistuses“.
Eesti Meremuuseumi uut püsiekspositsiooni Paksus Margareetas külastas lisaks tuhatkonnale kutsutud külalisele esimesel avapäeval ligi 1000 muuseumihuvilist.Muuseumi pidulikul avamisel osalesid kultuuriminister, Riigikogu liikmeid, suursaadikuid, merendusorganisatsioonide ja teiste mäluasutuste juhte ning õhtusel vastuvõtul muuseumi ehitamisele ja püsiekspositsiooni rajamisele kaasa aidanud partnerid.
18.-24. novembrini toimunud polaarviktoriinist võttis osa 159 koolinoort üle Eesti. Lõppvooru, võitlema koha eest Arktika ekspeditsioonile, pääses 37 õpilast.
„Rõõmustav oli see, et tase oli päris hea ning osalejaid oli üle Eesti,“ ütles Eesti Polaarklubi president Andres Tarand. „Huvitav oli näha, et populaarseimad valdkonnad kõigi vastanute hulgas, millega sooviti ekspeditsioonil tegeleda, olid fotograafia, bioloogia, kliimateadus, geoloogia ja kunst,“ kommenteeris Tarand.
29. novembril taasavatavas Paksu Margareeta muuseum-külastuskeskuses eksponeeritakse ligi 700 eset, mis on tänaseks muuseumisse laekunud. Esemeid puhastasid, restaureerisid või nende järgi valmistasid koopiaesemeid Eesti ja välismaa spetsialistid.
+372 6 200 550 (E-R 9-17), v.a. riigipühadel
info@meremuuseum.ee
Vesilennuki 6, Tallinn
Lennusadam :Teisipäev- pühapäev 10.00-18.00; esmaspäev suletud
Paks Margareeta AVAME 29.11.2019 KELL 10:00
Vaata kaarti