Angaar

Liikursuurtükk ZSU-57-2Lennusadama ekspositsioonis asub ainus Eestis olev ZSU-57-2
SimulaatoridSimulaatorid – simulaatorid, mis muudavad muuseumikülastuse veelgi põnevamaks ja elamuslikumaks.
Vesilennuk Short 184Short 184 – I Maailmasõjas olulist rolli täitnud vesilennuki tüüp, Eesti merelennuväes olid kasutusel 1919–1933.
Hõljuk SCAT IIHõljuk SCAT II on kuulunud Pärnu päästeteenistusele.
Hai-klassi jahtHai-klassi jaht on klassikaline puujaht, mis on konstrueeritud siinsamas Soome lahe ääres ning on teadaolevalt ainus, mis on tänaseni säilinud Eestis.
TorpeedodTorpeedod
MeremiinidGalvaanilise sütikuga miin Ma/J-04 leiti kalurite poolt Letipea neemelt, mille tegid ohutuks ning kasutasid puskari valmistamise nõuna
Saaremaa võrgupaatSee on üks väiksemaid paaditüüpe, millega üle Läänemere suundunud põgenikud 1943.–1944. aastal Rootsi jõudsid.
470-klassi jahtEesti purjesportlastest vendade Tõnu ja Toomas Tõniste poolt 1992. aastal Barcelona olümpiamängudel pronksi võitnud jaht.
PoidKõige tavapärasemad navigatsioonimärgid on poid ja toodrid.
Allveelaev "Lembit"Allveelaevade Lembit ja Kalev ehitamiseks loodi 1933. aastal Allveelaevastiku Sihtkapital, mis arenes Eesti kõigi aegade suurimaks üldrahvalikuks rahakogumiseks.
B-34 (100 mm) universaalne kahur1940. aastal NSV Liidus tootmisesse läinud kahur oli B-34 oli universaalrelv, millega sai tulistada nii mere-, maa- kui ka õhumärke.
Hotchkissi merekahurid1870.-1890. aastatel võeti kõikjal Euroopas suurematel laevadel kasutusele väikesekaliibrilised (37-57 mm) kahurid, et tõrjuda torpeedopaatide rünnakuid.
152 mm Canet´merekahur152 mm Canet´ oli Eesti Vabadussõjas võimsaimaks rindel kasutatud relvaks.
KinoLennusadama kinos on võimalik vaadata ainulaadset lühifilmiseeriat „Allveelennud“.
Soomaa haabjasHaabjas ehk ühepuupaat on üks vanimaid paaditüüpe, mida kasutati sisevetel liikumiseks arvatavalt juba 4000–5000 aastat tagasi.
DN-klassi jääpurjekasDN-klassi jääpurjekaga „Jonathan“ võitis maailmametister Tiit Haagma 1989. aasta MM hõbemedali.
Monotüüp XV-klassi jääpurjekas1932. aastal konstrueeriti Eestis Monotüüp-XV klassi jääpurjekas.
Maasilinna laevSee on vanim säilinud Eesti algupära veesõiduk, mida kasutati tõenäoliselt ehitusmaterjalide veoks.
Kohvik MARUPõhjala köögi marudad maitsed.
MuuseumipoodPõnev valik allveelaevniku kampsunist Lennusadama pusledeni.

Lennusadam rajati koos vesilennukite angaariga sada aastat tagasi Vene tsaar Nikolai II käsul, osana Peeter Suure merekindlusest. Angaar on oma arhitektuurilt erakordne hoone: need olid esimesed nii suured, ainsagi sisemise tugipostita raudbetoonkuplid maailmas. Kuni Teise Maailmasõjani seisid siin vesilennukid!

Sündmused

Vaata kalendrit

Uudised

Meremuuseum sõlmis Paksu Margareeta ehitustööde lepingu

Eesti Meremuuseum sõlmis Paksu Margareeta hoonetekompleksi rekonstrueerimis- ja ehitustöödeks lepingu Acres OÜga summas 4 175 700 eurot, millele lisandub käibemaks.

13. Juuni

Lennusadam tähistab 6. sünnipäeva meremuuseumina

12. mail tähistab Eesti Meremuuseum sünnipäevapeoga kuue aasta täitumist Lennusadama avamisest.

Meremuuseumi juht Urmas Dresen tõdes, et 90ndatel ei tekkinud veel äratundmist, et just Lennusadam on koht, kuhu Meremuuseum võiks oma laevadega tulla.

11. Mai

Paksu Margareeta renoveerimisprojekt sai EAS-i toetuse

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) teatas, et toetab Eesti Meremuuseumi taotlust rajada Paksu Margareeta hoonete kompleksi kaasaegne perekeskne atraktsioon.

10. Mai

Vanemad uudised
Sulge kaart

Kontakt

+372 6 200 550
info@meremuuseum.ee
Vesilennuki 6, Tallinn

Lennusadam 10.00–19.00 (E–P);

Paks Margareeta SULETUD RENOVEERIMISEKS. AVAME 2019 SÜGISEL

Vaata kaarti