Paks Margareeta – värav linna ja sadama vahel

Lasteaedadele, I–IV kooliastmele
Kestvus: 60 minutit + muuseumikülastus

Ülesehitus: Üheskoos vaadatakse animatsiooni Paksu Margareeta ajaloost ja arutletakse erinevate torni funktsioonide üle. Tutvutakse Paksu Margareeta värvika ajalooga ning uuritakse, kuidas on Tallinna ajalugu seotud merega. Ligi 500-aastase suurtükitorni ajaloo kaudu saame teada, kuidas kaubandus, sadam ja linn on üheskoos kasvanud ning arenenud. Seejärel uuritakse erinevaid esemeid, mis on seotud Paksu Margareeta ajalooga ja selgitatakse, kuidas suurtükitornist on saanud muuseum ning kuidas muuseum töötab. Õpilased õpivad tundma muuseumi tööd ja põhiülesandeid. Tõmmatakse kätte valged kindad ning uuritakse mõne museaali lugu lähemalt.

Õpitulemused:

Õpilane selgitab, kuidas Tallinn tekkis ja kuidas ta arenenud on.

  • Õpilane teab, et Tallinn on juba vana sadamakoht, kus oli hea randuda.
  • Õpilane analüüsib sadama rolli muutumist ajas: meretransport à kaubasadam à reisisadam (III–IV). [Õpilane teab, et Tallinn oli hansalinn ning oskab tuua näiteid kaubaartiklitest, millega siin kaubeldi (II–IV).
  • Õpilane teab, et üks keskaegse linna tunnuseid oli linnaõigus ja linnamüür (II–IV)
  • Õpilane toob näiteid sellest, kuidas Tallinn on viimase 1000 aasta jooksul muutunud.

Õpilane toob ajaloost näiteid Paksu Margareeta erinevate ülesannete kohta.

  • Õpilane selgitab, miks Paksul Margareetal on nii paksud müürid (La–I).
  • Õpilane teab, et Paks Margareeta on osa linnamüürist, algselt kaitserajatis, hiljem vangla [Õpilane oskab tuua näiteid teistest tuntud linnamüüri tornidest (III–IV).]
  • Õpilane analüüsib linnamüüri vajalikkust tänapäeval (III–IV).

Õpilane teab, mis tööd teevad muuseumid.

  • Õpilane arutleb, miks kõik museaalid pole eksponaadid (II–IV).
  • Õpilane selgitab, miks museaale katsutakse valgete kinnastega.
  • Õpilane arutleb museaalide väärtuse üle – miks mõnikord tavalised asjad on ajaloo seisukohast väga erilised (II–IV).

Ühisosad õppekavaga: Ajaloo uurimismeetodid (sh olulised mõisted: museaal, muuseum, eksponaat); info hankimine, allikakriitilisus; läbiv teema „kultuuriline identiteet“ (kuidas on kujunenud tallinlase kuvand, Tallinna areng), kodukoha ajalugu; karjääriõppe seisukohalt erinevate muuseumitöötajate töö sisu.

Programmi järeltegevused koolitunnis: lae alla tööleht „Minu asi tuleviku meremuuseumis“.

Sündmused

Vaata kalendrit

Korralda oma sündmus

Teeme koos sündmuse, millest räägitakse veel kaua!

Vaata lähemalt

Uudised

MM toimetised nr 8

Ilmunud on Eesti Meremuuseumi toimetised nr 8!

Ilmunud on Eesti Meremuuseumi toimetised Nr 8 “Kogukonna kaasamine teemamuuseumide tegevusse”. Tegemist on 2.-3. septembril 2015 toimunud Eesti Meremuuseumi konverentsi ettekannete kogumikuga. Toimetis on avaldatud vaid e-raamatuna ning on epub vormingus.

19. Juuni

MMF9325 väike

Juuni museaal: Fotoalbum Felix Moori intervjuust meremuuseumi juhataja Madis Meiga

Eesti Meremuuseumi fotokogus on tagasihoidlik, kõigest kuue lehega fotoalbum, mille sisu on aga vägagi tähelepanuväärne. See on album Eesti esimese raadioreporteri Felix Moori intervjuust meremuuseumi juhataja Madis Meiga 2. juunil 1937. a. Reportaaž on vanimate säilinud riigi Ringhäälingu reportaažide seas.

01. Juuni

Vanemad uudised
Sulge kaart

Kontakt

+372 620 0550 (E–R kl 9–17)
info@lennusadam.eu
Vesilennuki tee 6, Tallinn

Avatud 10.00–19.00 (E–P)

Vaata kaarti