Kuidas sünnib ajalugu

I–IV kooliastmele
Kestvus: 60 minutit (I–II kooliaste) või 90 minutit (III–IV kooliaste) + muuseumikülastus

Ülesehitus: I–II kooliastmes mängime Maasilinna laevavraki näitel läbi ajaloolise eseme leidmise ja analüüsimise lugu. Selgitame lastele ajamõõtmeid. Üheskoos kehastume ajaloouurijateks ning suundume merepõhjast otsima üht vana laevavrakki. Kui vana laevavrakk leitud, asume läbi viima tõelisi uurimistöid. Ootamatult tulevad uurimise alla ka retkel ette tulnud teised leiud, kõik erineva vanusega. Üheskoos püüame välja selgitada nendegi lugu. III–IV kooliastmes uuritakse põhjalikumalt ajalooallikate olemust ning tutvutakse erinevate ajaloo uurimise meetoditega. Seame Maasilinna laeva loo Eesti ja maailma ajalooteljele, leides ja luues seoseid. Leiame ajalookirjutamise erisusi erinevatel ajaperioodidel. Analüüsime süvitsi ajalooteaduse olemust. Programm sisaldab meeskondlikke ülesandeid kõigile vanustele.

Õpitulemused:

  • Õpilane arutleb teemadel: Mis on ajalugu? Kuidas on toimunud ajaloo areng? Kas ajalugu on üheselt mõistetav?
  • Õpilane oskab tuua näiteid ajaloolistest allikatest (kust on võimalik leida informatsiooni mineviku kohta?);
  • Õpilane selgitab, milline on ajaloolase (allveearheoloogi näitel) töö.
  • Õpilane töötab koos meeskonnaga, et otsida laevavrakke Lennusadama merepõhjakaardilt;
  • Õpilane analüüsib Maasilinna laeva leidmise lugu kasutades pildirida;
  • Õpilane teab, kuidas otsitakse, tuuakse üles ja säilitatakse (konserveeritakse) vanu laevu;
  • Õpilane tunneb sonari tööpõhimõtet.

Ühisosad õppekavaga: I kooliaste: Mina ja aeg. Mina ja nemad. Vaatlusoskuste kujundamine – tähelepanekud ja nende põhjal järelduste tegemine. II kooliaste: Mis on ajalugu? Kuidas on toimunud ajaloo areng? Kust on võimalik leida informatsiooni mineviku kohta? Mida tähendab ajaarvamine ajaloos? Äratada huvi ajaloo vastu. Ajaloo, ajaarvamise, ajalooallikate mõiste. III–IV kooliaste: Keskaja koht maailma ajaloos. Eesti ajalugu I (16.–17. sajandi vahetuseni): 16. sajandi ühiskonna struktuur, maakonnad, linnused. Ajaloo uurimismeetodid.

Programmi järeltegevused koolitunnis: Programmis kogetu põhjal mõistatuslehe täitmine, arutelu ning mängulised ülesanded. Vastavalt vanusele soovitame üheskoos arutada mõne ajaloolise eseme lugu või lasta õpilastel kirjutada essee mõne ajaloolise objekti uurimisest.

Sündmused

Vaata kalendrit

Korralda oma sündmus

Teeme koos sündmuse, millest räägitakse veel kaua!

Vaata lähemalt

Uudised

Lennusadam tähistab 6. sünnipäeva meremuuseumina

12. mail tähistab Eesti Meremuuseum sünnipäevapeoga kuue aasta täitumist Lennusadama avamisest.

Meremuuseumi juht Urmas Dresen tõdes, et 90ndatel ei tekkinud veel äratundmist, et just Lennusadam on koht, kuhu Meremuuseum võiks oma laevadega tulla.

11. Mai

Lapsepõlveeksperdid käisid taas Meremuuseumit nõustamas

Täna, 24. aprillil kohtusid Lennusadamas kolmandat korda käesoleva hooaja lapsepõlveeksperdid, et tutvuda ajutise näitusega ning hinnata kavandatavaid lahendusi Lennusadamasse ja Paksu Margareeta uude, 2019. aastal avatavasse ekspositsiooni.

24. Aprill

Vanemad uudised
Sulge kaart

Kontakt

+372 620 0550 (E–R kl 9–17)
info@lennusadam.eu
Vesilennuki tee 6, Tallinn

Avatud :muuseum on avatud 10.00–19.00 (E–P)

Vaata kaarti