Kuidas sünnib ajalugu

I–IV kooliastmele
Kestvus: 60 minutit (I–II kooliaste) või 90 minutit (III–IV kooliaste) + muuseumikülastus

Ülesehitus: I–II kooliastmes mängime Maasilinna laevavraki näitel läbi ajaloolise eseme leidmise ja analüüsimise lugu. Selgitame lastele ajamõõtmeid. Üheskoos kehastume ajaloouurijateks ning suundume merepõhjast otsima üht vana laevavrakki. Kui vana laevavrakk leitud, asume läbi viima tõelisi uurimistöid. Ootamatult tulevad uurimise alla ka retkel ette tulnud teised leiud, kõik erineva vanusega. Üheskoos püüame välja selgitada nendegi lugu. III–IV kooliastmes uuritakse põhjalikumalt ajalooallikate olemust ning tutvutakse erinevate ajaloo uurimise meetoditega. Seame Maasilinna laeva loo Eesti ja maailma ajalooteljele, leides ja luues seoseid. Leiame ajalookirjutamise erisusi erinevatel ajaperioodidel. Analüüsime süvitsi ajalooteaduse olemust. Programm sisaldab meeskondlikke ülesandeid kõigile vanustele.

Õpitulemused:

  • Õpilane arutleb teemadel: Mis on ajalugu? Kuidas on toimunud ajaloo areng? Kas ajalugu on üheselt mõistetav?
  • Õpilane oskab tuua näiteid ajaloolistest allikatest (kust on võimalik leida informatsiooni mineviku kohta?);
  • Õpilane selgitab, milline on ajaloolase (allveearheoloogi näitel) töö.
  • Õpilane töötab koos meeskonnaga, et otsida laevavrakke Lennusadama merepõhjakaardilt;
  • Õpilane analüüsib Maasilinna laeva leidmise lugu kasutades pildirida;
  • Õpilane teab, kuidas otsitakse, tuuakse üles ja säilitatakse (konserveeritakse) vanu laevu;
  • Õpilane tunneb sonari tööpõhimõtet.

Ühisosad õppekavaga: I kooliaste: Mina ja aeg. Mina ja nemad. Vaatlusoskuste kujundamine – tähelepanekud ja nende põhjal järelduste tegemine. II kooliaste: Mis on ajalugu? Kuidas on toimunud ajaloo areng? Kust on võimalik leida informatsiooni mineviku kohta? Mida tähendab ajaarvamine ajaloos? Äratada huvi ajaloo vastu. Ajaloo, ajaarvamise, ajalooallikate mõiste. III–IV kooliaste: Keskaja koht maailma ajaloos. Eesti ajalugu I (16.–17. sajandi vahetuseni): 16. sajandi ühiskonna struktuur, maakonnad, linnused. Ajaloo uurimismeetodid.

Programmi järeltegevused koolitunnis: Programmis kogetu põhjal mõistatuslehe täitmine, arutelu ning mängulised ülesanded. Vastavalt vanusele soovitame üheskoos arutada mõne ajaloolise eseme lugu või lasta õpilastel kirjutada essee mõne ajaloolise objekti uurimisest.

Sündmused

Vaata kalendrit

Korralda oma sündmus

Teeme koos sündmuse, millest räägitakse veel kaua!

Vaata lähemalt

Uudised

Auhinnatud näitus sajandi laevalugudest lõpeb

Sel pühapäeval, 13. jaanuaril jõuab Lennusadamas toimuva perepühapäevaga lõpule Eesti Meremuuseumi koostatud suur Eesti laevalugude ülevaate näitus „100 aastat kiilu all. Eesti lugu laevades 1918-2018“.

08. Jaanuar

Lennusadamas eksponeeritakse allveearheoloogia fotonäitust vee all

Lennusadama akvaariumis saab näha Aire Ederi allveefotode näitust “Laevavrakkide veealune maailm”. Akvaariumisse on välja pandud 26 allveefotot laevavrakkidest Eestis, Norras, Küprosel, Horvaatias ja Egiptuses.

27. Detsember

Vanemad uudised
Sulge kaart

Kontakt

+372 620 0550 (E–R kl 9–17), v.a. riigipühadel
info@lennusadam.eu
Vesilennuki tee 6, Tallinn

Avatud vaata siit: http://meremuuseum.ee/lennusadam/lahtiolekuajad/

Vaata kaarti